Piaţa smartphone din China este una deosebit de competitivă şi foarte greu de penetrat pentru producătorii din afara ţării. Pornind cu de-a dreptul obscen, raportat la puterea de cumpărare locală, lansarea Galaxy Fold în China părea din start sortită eşecului. Realitatea, însă, a contrazis orice aşteptări.
Anticipând o cere iniţială nu mai mare de 20000 unităţi, Samsung a venit cu tolba aproape goală la evenimentul de lansare. Contrar oricăror aşteptări, cumpărătorii atraşi de exotismul primului telefon Samsung cu ecran pliabil au epuizat stocurile disponibile în mai puţin de 5 minute, preţul echivalent sumei de 2288 euro nereuşind să-i îndepărteze pe cei mai prosperi reprezentanţi ai clasei de mijloc.
Nu este clar dacă stocurile mici pregătite pentru lansare au fost rezultatul subaprecierii cererii din venite din partea cumpărătorilor chinezi, sau pur şi simplu capacitatea de producţie disponibilă în fabricile Samsung nu poate acoperi o cerere mai mare.
Un alt posibil motiv pentru stocurile modeste de telefoane Galaxy Fold ar putea fi şi o strategie de limitare a pagubelor, primul telefon pliabil de la Samsung având deja notorietate pentru fragilitatea sa şi costurile de reparare exorbitante, care vor trebui acoperite post-vânzare tot de sud-coreeni.
Chiar şi făcut ca un exerciţiu de marketing, lansarea Galaxy Fold din China demonstrează interesul cumpărătorilor pentru telefoane pliabile, motivând continuarea eforturilor pentru dezvoltarea acestei nişe de piaţă, atât pentru Samsung dar şi alţi producători smartphone dornici de afirmare.
Şi într-adevăr, lucrurile par să se mişte, zvonuri recente indicând pregătirea succesorului Galaxy Fold pentru luna aprilie 2020.