Essential Phone a primit destul de multă atenţie în jurul lansării şi chiar şi în perioada de după, fiind primul produs al noii companii condusă de Andy Rubin, „părintele” sistemului de operare Android. În ciuda numelui cu greutate în industrie, unui preţ atractiv şi a unui design foarte interesant, telefonul nu a reuşit să vândă foarte multe unităţi. Din fericire, acest lucru nu opreşte compania să ofere actualizări software rapide şi să îmbunătăţească experienţa celor care l-au cumpărat deja.
Conform IDC, Essential PH-1 (sau Essential Phone) a reuşit să livreze în primele câteva luni de la lansare, înainte de finalul lui 2017, doar 88.000 de unităţi. Această cifră este foarte mică având în vedere că giganţi precum Apple şi Samsung pot să vândă şi câte un milion de unităţi pe zi din fiecare model din gama de top, însă nimeni nu se aştepta probabil ca un start up să livreze un volum atât de mare. Chiar şi aşa, este destul de clar că acest prim produs nu este hit-ul pe care l-am fi aşteptat.
Printre motivele pentru care Essential Phone nu s-a vândut prea bine putem enumera preţul foarte mare la lansare, care a fost ajustat între timp, performanţa mediocră a camerei foto şi imposibilitatea de reparaţie. Essential Phone este asamblat folosind adeziv foarte puternic, care împiedică dezasamblarea fără deteriorarea ecranului. De asemenea, lipsa pieselor de schimb şi a accesoriilor precum huse şi carcase de protecţie poate ţine departe utilizatorii care nu vor să se aleagă cu un ecran spart la scurt timp după cumpărare.
Momentan Essential nu vorbeşte despre produse noi pe care le-ar putea lansa în viitor, însă continuă dezvoltarea de software pentru modelul curent. Având în vedere că Essential Phone s-a lansat în vara anului trecut, cel mai probabil vom începe să auzim informaţii despre o eventuală generaţie a doua în viitorul apropiat, în cazul în care va exista un Essential PH-2.