Producerea de telefoane iPhone, activitatea care în ultimii ani a dat de lucru pentru mai mult de 1 milion de angajaţi ai companiei chineze Foxconn, plus furnizori de pe lanţul de aprovizionare, a suferit o cădere majoră în ce priveşte profitabilitatea, iar vinovatul nu poate fi decât unul singur.
iPhone X, noul model iPhone care a ţinut în aşteptare fanii Apple din lumea întreagă, se dovedeşte a fi o provocare mai mare decât modelele din anii anteriori, tehnologiile de ultimă generaţie punând în dificultate furnizorii de componente. Suspectul principal este senzorul Face ID, sistemul de securitate bazat pe interpretarea trăsăturilor faciale asistat cu tehnologie laser necesitând o precizie deosebită în timpul procesului de fabricaţie, numărul mare de rebuturi tehnologice afectând serios costul de producţie şi timpii de livrare ai componentelor.
După ce mai întâi şi-a văzut înjumătăţite comenzile de telefoane iPhone 8, Foxconn este acum în situaţia de a ţine în aşteptare şi producerea modelului iPhone X, angajaţii companiei aşteptând livrări de componente esenţiale. Problemele se răsfrâng în cele din urmă asupra cumpărătorilor finali, care au de aşteptat 5-6 săptămâni pentru livrarea telefonului iPhone X proaspăt comandat.
Cu o capacitate de producţie supradimensionată, Foxconn resimte însă acut efectele experimentului iniţiat de Apple sub presiunea tot mai mare a competiţiei. După cum a confirmat chiar un oficial al companiei, iPhone X era planificat pentru lansare în anul 2018, devansarea acestui termen punând presiune suplimentară pe partenerii asiatici care se reflectă în profiturile realizate, în scădere cu aproape 40% faţă de anul anterior.