În ciuda criticilor primite pentru designul mai puţin spectaculos şi poate nedemn pentru un vârf de gamă, Galaxy S3 este totuşi un smartphone de succes, iar cifrele de vânzări ilustrează foarte bine acest fapt.
Lansat iniţial pentru 28 de regiuni din Europa şi Orientul Mijlociu, Galaxy S3 se pregăteşte să păşească pe teritoriul Statelor Unite până la sfârşitul acestei luni, oferit prin intermediul a 5 operatori de telefonie mobilă. Luna iulie va aduce nava amiral Samsung Galaxy S III în oferta 296 de furnizori, provenind din 145 ţări.
Cu o asemenea piaţă de desfacere, Galaxy S3 va fi cel mai promovat smartphone Samsung de până acum, aşteptat să totalizeze vânzări de cel puţin 10 milioane de exemplare până la sfârşitul lunii iulie. Din zvonuri rămase deocamdată neconfirmate, aflăm că Samsung ar avea deja 9 milioane de precomenzi pentru modelul Galaxy S3, condiţii în care ţinta oficială de 10 milioane exemplare pare uşor de atins.
Spre comparaţie, Samsung Galaxy S II a strâns spre 3 milioane de precomenzi, iar împreună cu frăţiorul Galaxy S a atins un volum combinat de vânzări ce depăşeşte 50 milioane de exemplare la nivel global.
Perspectiva ca Samsung Galaxy S III să atingă în numai două luni 20% din volumul total de vânzări realizat de predecesorii săi este o mărturie incontestabilă pentru succesul de care se bucură Samsung pe piaţa smartphone. În prezent, Samsung este al doilea mare jucător de pe piaţa telefoanelor inteligente şi cel mai mare rival pentru Apple, creatorul gamei de telefoane iPhone.
Succesul de care se bucură în prezent cele două companii dă şi unele motive de îngrijorare, existând temeri că acestea vor ajunge în scurt timp să eclipseze complet restul competiţiei, ducând la faliment producătorii mai mici de telefoane inteligente.
Spre exempu, Apple a vândut doar în ultimul trimestru 35.1 milioane de telefoane iPhone şi 11.8 milioane de tablete iPad, totalizând venituri de 39.2 miliarde dolari, din care 13.06 miliarde reprezintă profitul net al companiei. Asemenea cifre sunt cu mult peste realizările oricărui alt competitor de pe piaţă, iar asta nu este deloc un lucru bun. Mulţumită succesului de care se bucură, Samsung ar putea acapara în curând şi acea porţiune din piaţă încă nefidelă produselor Apple, în detrimentul unor jucători mai mici, ca HTC şi Research In Motion, împingând astfel de companii şi mai aproape de marginea prăpastiei lângă care se află deja de mai mult timp.