Nu este prima dată când un telefon Samsung cu ecran de ultimă generație are probleme aparent inexplicabile, Galaxy S22 Ultra având doar nevoie de mici ajustări la partea de firmware.
În urmă cu doi ani, proaspeții posesori de telefoane Galaxy S20 Ultra relatau simptome manifestate prin colorarea ecranului în nuanțe de verde, defectul fiind sesizabil mai ales pe imaginile cu fundal închis. Aparent, respectivele simptome erau doar rezultatul optimizării insuficiente a firmware-ului Samsung, manifestându-se doa cu anumite combinații de de setări, cum ar fi setarea ratei de împrospătare a ecranului la 120Hz, iar luminozitatea mai mică de 30%.
În cazul succesorului S22 Ultra problemele sunt de altă natură, lând forma unei benzi cu aspect pixelat, străbătând întreaga lungime a ecranului. Interesant este că artefactul vizual este raportat de fiecare dată în aceeași porțiune a ecranului, sugerând că problemele ar putea fi de natură hardware. Totuși, natura intermitentă a simptomelor descrise face puțin probabilă asocierea cu un defect hardware.
Un posibil suspect ar putea fi tehnologia de refresh rate adaptiv folosită de Samsung, subiect de controverse după ce a ieșit la iveală că producătorul sud-coreean a „corectat” post-lansare lista cu specificații S22. Inițial, Samsung susținea că modelele Galaxy S22 și S22+ beneficiază de ecrane LTPO cu refresh rate variabil între 10 și 120 Hz. Această capabilitate ar fi fost identică cu ceea ce oferea compania deja pe modelele Ultra din trecut, precum Note20 Ultra și S21 Ultra. Se pare însă că ecranele de pe S22 și S22+ pot permite diverse trepte de împrospătare a ecranului, dar nu într-un mod complet dinamic. Astfel, cele două telefoane sunt acum listate online cu ecrane care permit refresh rate de la 48 la 120 Hz.
Nu este clar dacă sistemul de refresh rate adaptiv este la sursa neplăcerilor, însă raportările de până acum par să vizeze edițiile Galaxy S22 Ultra cu chipset Exynos 2200, nu și cele cu platformă Snapdragon 8 Gen 1.
Deși Samsung nu a confirmat în mod oficial problemele semnalate, putem fi siguri că incidentele sunt deja în curs de investigare, vizând remedierea în cel mai scurt timp cu putință.