Microsoft şi Samsung s-au bucurat de un parteneriat de succes pentru ultimele câteva generaţii de smartphone-uri, compania coreană instalând din fabrică o serie de aplicaţii de productivitate semnate de gigantul american. Pentru Galaxy S8 se pare că strategia se schimbă, probabil aceasta fiind o consecinţă a lipsei de smartphone-uri noi din seria Lumia. Microsoft va comercializa Samsung Galaxy S8 Microsoft Edition direct din magazinele sale oficiale.
Ediţia obişnuită a lui Samsung Galaxy S8 (şi S8+) va fi livrată doar cu software-ul Samsung pre-instalat, cât şi cu aplicaţiile Google obiligatorii care vin odată cu sistemul de operare Android, alături de câteva aplicaţii Microsoft.
Se pare însă că doar versiunea Microsoft Edition a lui Galaxy S8, care va fi vândută exclusiv prin intermediul magazinelor Microsoft, va avea aplicaţii Microsoft în plus, însă acestea nu vor fi pre-instalate din fabrică. Atunci când conectezi un model „Microsoft Edition” la Wi-Fi, acesta va începe automat instalarea aplicaţiilor Cortana, Outlook şi „altele”, pe lângă obişnuitele OneDrive, Skype şi Office incluse pe toate modelele.
Nu este clar în acest moment dacă preţul va fi diferit sau nu, sau dacă ediţia „Microsoft” va fi disponibilă mai târziu faţă de cea obişnuită. De asemenea, nici Samsung, nici Microsoft nu au explicat motivele din spatele acestei ediţii şi de ce nu au putut fi pre-instalate toate aplicaţiile pe toate modelele.