Acum că toate evenimentele din următoarele săptămâni sau chiar luni au fost anulate, companiile încearcă să le mute cumva în online. Deja am văzut câteva lansări de smartphone-uri transmise live, fără public, iar evenimente precum WWDC al celor de la Apple vor avea loc exclusiv prin streaming video. Google, însă, după ce a anunţat că nu va mai ţine evenimentul I/O 2020 în format fizic şi că îl va muta online, a decis să nu mai ţină deloc prezentările sale anul acesta.
Google I/O este cel mai important eveniment al anului pentru Google. Aici sunt anunţate noi versiuni ale sistemului de operare Android, sunt prezentate noi funcţii şi noi servicii, capabilităţi noi pentru Google Assistant şi multe altele. De altfel, aici sunt uneori lansate şi produse noi precum laptop-uri din gama Pixelbook, telefoane Pixel din gama mid-range, iar în trecut am primit chiar şi tablete la acest eveniment.
I/O este şi o ocazie bună pentru dezvoltatorii software şi hardware să intre în contact cu reprezentanţii Google, să înveţe lucruri noi în cadrul unor seminarii şi să realizeze parteneriate cu alte companii care participă.
Faptul că Google I/O nu va mai avea loc în 2020 nu înseamnă că Google nu va mai lansa nimic anul acesta. Apple deja a lansat două produse noi fără niciun eveniment, preferând să le anunţe prin metoda clasică şi mult mai economică: un comunicat de presă şi listarea pe site pentru pre-comandă. Probabil că aşa se va întâmpla şi cu modelul de smartphone Pixel 4a, care era aşteptat la I/O 2020, dar şi cu Android 11 în varianta de beta public.
Alături de Google şi Apple, Microsoft, Facebook şi multe alte companii au recurs la anularea unor evenimente sau mutarea lor în online în ultimele câteva săptămâni. Probabil că această strategie va continua cel puţin până la vară, dacă nu pe tot parcursul anului 2020, în încercarea de a evita adunările de persoane pentru a limita transmiterea virusului COVID-19.