Compania HTC a anunţat că o obţinut rezultate financiare favorabile în cursul celui de-al doilea trimestru calendaristic al acestui an, punând astfel capăt primei perioade de pierderi din istoria sa. Modestele rezultate pozitive sunt bine-venite, însă primele rezultate financiare neaudiate ale primei luni din cel de-al treilea trimestru arată o deteriorare rapidă a situaţiei.
După trei trimestre consecutive marcate de pierderi, HTC a anunţat însă că a revenit iar pe profit. Conform rezultatelor financiare publicate la finele lunii iulie, compania a înregistrat venituri de 2,17 miliarde de dolari şi un profit de 76 de milioane de dolari în cursul celui de-al doilea trimestru calendaristic din 2014. Deşi veniturile au fost în scădere în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, trebuie remarcată atingerea celei mai ridicate valori a profitului din ultimele şapte trimestre şi creşterea anuală a acestuia de 80 de procente.
Conform rezultatelor financiare neaudiate corespunzătoare lunii iulie, situaţia financiară a companie a cunoscut o depreciere bruscă. În cursul acestei luni, compania a avut vânzări în valoarea de numai 353 de milioane de dolari, o scădere de 51,6 procente de la cele 729 de milioane de dolari obţinute cu doar o lună înainte şi o scădere de 32,5 procente de la cele 523 de milioane de dolari obţinute în aceeaşi lună a anului trecut.
Pentru cel de-al treilea trimestru al acestui an, HTC a prognozat venituri între 1,4 şi 1,56 miliarde de dolari, o scădere faţă pe performanţa atinsă în trimestrul anterior, însă se pare că taiwanezii vor trebui să obţină performanţe mai bune în cele două luni rămase dacă vor dori sa atingă acest prag.
HTC era odinioară una dintre primele cinci companii din topul producătorilor de smartphone-uri, aceasta atingând în primăvara lui 2011 o cotă de piaţă de aproape 10 procente. Concurenţa tot mai acerbă şi deciziile interne greşite au subminat însă situaţia financiară favorabilă, HTC intrând pe o pantă descendentă aproape constantă şi fiind nevoită să marcheze cu cerneală roşie şi primele trimestre cu pierderi din istoria sa.
Compania a scăzut în prezent la aproximativ două procente şi, în condiţiile în care piaţa terminalelor de vârf nu mai este tot atât de profitabilă ca odinioară, HTC va trebui să se concentreze tot mai mult pe pieţele inferioară şi intermediară, unde nu are o experienţă atât de bună precum cea acumulată în gama superioară, şi să concureze cu mai ieftinii rivali din China.