Chiar dacă se poate lăuda cu o gamă smartphone apreciată de public, ce a ajuns deja la a doua generaţie, HTC încă se luptă pentru supravieţuire în piaţa extrem de competitivă a dispozitivelor mobile.
După ce lunile martie-aprilie păreau să fi repus compania pe un trend ascendent, bilanţul vânzărilor pentru luna mai a venit cu rezultate dezamăgitoare, veniturile companiei scăzând cu 4.59% faţă de luna anterioară. Însă comparat cu aceeaşi lună a anului trecut, scăderea veniturilor cu 27.37% pare de-a dreptul alarmantă.
Anunţat în urma unor lansări de produse considerate de succes, mărturie pentru asta fiind numeroasele review-uri pozitive adresate noului telefon HTC One M8, declinul nu pare să fie legat de calitatea produselor HTC, ci de eşecuri survenit pe alte planuri. Deşi neplăcută, recenta trecere a companiei Beats Electronics în portofoliul Apple este probabil fără consecinţe prea mari, logo-ul Beats fiind deja eliminat de pe majoritatea produselor HTC în urma vânzării acţiunilor deţinute în cadrul Beats.
Din fericire HTC pare să-şi fi asigurat un colac de salvare pe măsură, diversificând oferta smartphone cu noi modele accesibile cum este HTC One Mini 2 şi One E8, abia lansat. Oferta diversificată de telefoane ieftine cu Android deschide accesul către piaţa mult mai activă de telefoane mid-range şi entry-level, cu potenţial crescut de monetizare. Totuşi, următorul bilanţ pozitiv ar putea să mai întârzie ceva timp, noul model HTC One Mini 2 urmând să ia drumul magazinelor abia începând cu luna iunie.