HTC a anunţat astăzi, în cadrul evenimentului „Utopia in progress” de la Barcelona, noul său smartphone One M9. Acesta a fost unul dintre cele mai anticipate dispozitive mobile de la începutul lui 2015 şi în sfârşit putem vorbi despre pe baza detaliilor oficiale. Mai mult decât în anii trecuţi, compania taiwaneză a vorbit în special despre design şi despre funcţiile software ale noului flagship decât despre hardware-ul integrat în acesta.
Noul HTC One M9 este la prima vedere foarte asemănător cu predecesorul său, lansat anul trecut. De altfel, acesta dispune de acelaşi design pe care l-am zărit săptămânile trecute în fotografii spion. Spre diferenţă de One M8, noul M9 vine cu o carcasă monobloc din aluminiu în două culori. HTC susţine că aceasta este prima de acest fel de pe piaţă, integrând nu numai două tonuri cromatice, ci şi două finisaje diferite. Pe partea din spate, telefonul oferă un aspect şlefuit, iar pe margine un aspect reflectiv. Modelul prezentat oferea spate argintiu şi margine aurie, însă vor exista mai multe variante pe piaţă.
La capitolul hardware vorbim despre un smartphone cu display de 5″ cu rezoluţie Full HD (1920 x 1080 pixeli), procesor octa core Snapdragon 810 pe 64 biţi, 3 GB de memorie RAM, 32 GB de spaţiu intern de stocare (care poate fi extins până la 128 GB prin intermediul cardurilor microSD) şi un acumulator de 2840 mAh. Acesta oferă cam aceleaşi performanţe pe care majoritatea telefoanelor din această gamă (indiferent de producător) le vor oferi, însă compania este conştientă de acest lucru.
Astfel, în cadrul evenimentului de presă, reprezentanţii HTC în frunte cu CEO-ul Peter Chow s-au concentrat pe elementele mai speciale ale noului One M9. În primul rând, pe partea din spate a fost integrat un senzor foto de 20 megapixeli retroiluminat, cu lentilă din safir şi diafragmă f/2.2, care promite performanţă ridicată chair şi în lumină scăzută, cât şi capabilităţi de filmare 4K. Pe partea din faţă a fost integrat senzorul proprietar Ultrapixel de 4 megapixeli, cu un obiectiv f/2.0 şi funcţii avansate pentru selfie-uri, indiferent de condiţiile de iluminare.
Sistemul de difuzoare Boom Sound a fost un alt element pe care s-a pus accentul. Compania a realizat boxe care oferă sunet surround 5.1, care dispun de certificare Dolby. Pentru a asigura o experienţă auditivă de exceptie, HTC a integrat în One M9 şi funcţia HTC Connect, care transmite automat sunetul sau clipul video redat pe sistemul de entertainment de acasă printr-un gest de glisare verticală cu trei degete. De asemenea, suport pentru tehnologia AllPlay de la Harman/Kardon asigură compatibilitatea cu toate produsele companiei.
Software-ul Sense 7 a fost de asemenea lăudat. Acesta vine cu o nouă variantă a galeriei foto, care oferă integrare cu servicii precum Facebook, Dropbox, Flickr şi Google Drive, cât şi cu funcţia Image Match, care poate să sorteze fotografiile în funcţie de persoane folosind un algoritm de identificare facială. Ecranul principal poate fi personalizat pentru utilizare acasă sau la birou, trecerea între moduri fiind realizată automat. Astfel, Sense 7 poate oferi sugestii de aplicaţii care se potrivesc cel mai bine în funcţie de locul în care te afli.
Sense 7 oferă şi o nouă capabilitate pentru realizarea de teme vizuale personalizate. Acestea pot avea la bază imagini, iar sistemul crează automat o paletă de culori pentru meniuri şi pentru aplicaţii. Temele pot fi apoi publicate pe reţele de socializare pentru a fi folosite şi de alţi prieteni care dispun de un HTC One M9. HTC Sense 7 nu va fi disponibil doar pe noul smartphone taiwanez, ci va veni în cursul lui 2015 şi pe alte modele. Singurul dispozitiv confirmat că va primi acest update de interfaţă este însă HTC M8.
Se pare că husa inteligentă Dot View a fost un succes pentru companie, noul One M9 primind propria sa versiune. Sense 7 a primit un upgrade şi la acest capitol, oferind acum posibilitatea de a afişa diverse mesaje, de a modifica temele afişate şi de a integra mai multe funcţii.
HTC a dezvăluit că va lansa acest dispozitiv în toată lumea la jumătatea lunii martie, în culorile silver gunmetal grey, pink şi gold. Ce nu a fost anunţat în mod oficial este preţul, care probabil că va fi diferit în funcţie de regiune.