Chiar dacă în ultima perioadă s-a refugiat la gama low-cost, unde costurile asociate dezvoltării de noi modele smartphone nu sunt chiar atât de prohibitive iar vânzările pot scoate profit rapid, HTC îşi pregăteşte de ceva timp revenirea în rândul brandurilor de telefoane premium.
După ce la finalul anului trecut compania anunţa un nou val de concedieri, măsură descrisă drept ”parte a strategiei de realiniere a activităţii, cu scopul păstrării avantajului competitiv pe partea de inovaţie”, HTC revine cu noi promisiuni pentru lansarea de telefoane premium. Anunţul făcut prin vocea CEO-ului Yves Maitra vizează inclusiv lansarea unui telefon HTC cu 5G, înainte de finalul acestui an.
De la o cotă de 10% din piaţa smartphone, deţinută la nivel global în anul 2011, HTC a dispărut cu totul pe segmentul premium, în timp ce la gama de buget strategia este de eficientizare a costurilor prin licenţierea brandului către alţi producători OEM. Spre exemplu, recent lansatul HTC Wildfire X este de fapt produsul unei companii asiatice numită InOne Smart Technology, care livreză mai ales pentru piaţa din India.
Ce-i drept, şeful HTC nu precizează în mod expres că primul smartphone HTC cu 5G va fi efectiv produs de compania pe care o conduce, sau este livrat de unul dintre partenerii OEM. Cert este că existenţa unui astfel de produs care să poarte logoul HTC este esenţială pentru consolidarea imaginii de brand şi marca revenirea HTC în rândul producătorilor smartphone de top.
Un alt aspect de care trebuie ţinut seama este că lansarea unui telefon HTC cu 5G încadrat la gama high-end nu poate fi decât urmată de mai multe produse pentru gama de buget, bazate pe noul design de carcasă. Rămâne doar de văzut dacă şi restul familiei de telefoane HTC cu 5G va fi disponibilă anul acesta, sau este vorba de un plan pe termen ceva mai lung.
Ultimul telefon premium al companiei, HTC U12 + a fost lansat în 2018, iar în 2019 singura veste notabilă a fost despre lansarea unui smartphone axat pe tehnologia blockchain, care însă nu s-a bucurat de prea mult succes. Între timp, imaginea HTC ca şi producător de telefoane premium s-a erodat şi mai mult, încât pentru ca noul telefon 5G să vândă bine evenimentul de lansare ar trebui să fie urmat de o campanie de marketing foarte bine finanţată, ceea ce ar putea fi o problemă pentru compania aflată de mult timp în dificultate. Din fericire pentru HTC, gama VIVE de accesorii VR chiar se bucură de succes, veniturile obţinute pe această cale putând ajuta şi relansarea business-ului cu telefoane mobile.