La fel ca rivalul Samsung, Huawei nu putea să ignore o nișă de piață atât de promițătoare cum este cea a telefoanelor pliabile, o bună impresie lăsată consumatorilor având beneficii pe termen lung, sporind prestigiul companiei și șansele unui succes continuat și în viitor.
Huawei a dezvăluit telefonul pliabil Mate X la MWC 2019, continuând în luna februarie a acestui an cu modelul Mate XS. Aceasta din urmă a fost disponibil în stocuri mai mari și în mai multe piețe de desfacere, reușind să depășească statutul de produs exclusivist, lansat doar ca o demonstrație tehnologică, menită să întărească prestigiul companiei chineze.
În ciuda vânzărilor mai mari, succesul de care se bucură Huawei cu modelul Mate XS vine cu un gust amar. În ciuda prețului foarte piperat, de 2408 dolari, fiecare exemplar Huawei Mate XS este vândut în pierdere. Potrivit informațiilor furnizate chiar de CEO-ul Richard Yu, Huawei a fi pierdut până acum între 60 și 70 milioane de dolari, însă conducerea companiei este dispusă să suporte aceste costuri în speranța că vor fi recuperate mai târziu, după ce telefoanele pliabile vor deveni mai populare. Idea este că împreună cu progresul tehnologic, vânzarea de telefoane pliabile în volum mare va permite amortizarea mai ușoară a costurilor, netezind calea pentru obținerea unui profit sustenabil pe termen lung.
În timp ce costul real a fabricării fiecărui exemplar Huawei Mate XS rămâne un secret bine păzit, vestea bună este că maturizarea tehnologiilor va reduce relativ curând prețul componentelor pentru telefoane pliabile. De fapt, chiar CEO-ul Huawei a susținut recent că va mai dura aproximativ doi ani până când telefoanele pliabile vor putea ajunge la un preț comparabil modelelor cu design convențional.