În ciuda tuturor precauților luate de Apple, o parte dintre utilizatorii iPhone 12 mini întâmpină un bug software mai degrabă supărător, manifestat în meniul Lock Screen.
Cel mai mic telefon Apple din generația iPhone 12 a început să ajungă la cumpărători începând cu ziua de vineri, 13 noiembrie, fiind nevoie de doar câteva ore pentru ca forumurile pentru suport tehnic să fie inundate cu mesaje despre bug-ul software, în mod inexplicabil ignorată de Apple.
Imposibil de trecut cu vederea, problema se manifestă încă de la pornirea telefonului, încercările pentru deblocarea ecranului sau activarea camerei foto direct din meniul Lock Screen lovindu-se de lipsa de reacție a telefonului, care nu recunoaște comenzile primite prin interfața touch.
Variind de la caz la caz, simptomele par să aibă legătură cu folosirea accesoriilor de tip screen protector și carcasă de protecție. În timp ce unii utilizatori spun că interfața touch nu mai răspunde la comenzi dacă ambele accesorii sunt folosite simultan, alții spun că problemele sunt cauzate de protectorul pentru ecran.
Privind lucrurile dintr-o perspectivă tehnică, funcționarea necorespunzătoare a interfeței touch pare să aibă drept cauză slaba conductivitate electrică între carcasa telefonului și palma utilizatorului, atunci când este interpus un alt obiect cu proprietăți izolatoare, cum este o carcasă de protecție iPhone sau folie pentru ecran.
În mod normal, problema trebuia să fie descoperită înainte ca telefonul să fie livrat în variantă retail, inginerii Apple aplicând din timp corecțiile software necesare.
Cel mai probabil, problema este relativ ușor corectabilă printr-o actualizare de firmware, fiind doar o chestiune de timp până când patch-urile necesare vor fi disponibile oficial.