Telenovela sau, mai bine spus, „web-novela” prototipului de
iPhone 4G
pierdut, găsit, vândut şi apoi dezvăluit pe Internet
se apropie de final. Poliţiştii au reuşit să afle cine a l-a găsit
şi apoi vândut, după ce au verificat sute de conversaţii purtate pe
site-urile de socializare şi chiar
au spart casa unui editor Gizmodo despre care
se presupunea că deţine informaţii utile în desfăşurarea anchetei.
Este vorba de Brian J. Hogan, un individ de 21 de
ani din California.
Tânărul, „vinovat” că a nu a făcut eforturi pentru a returna
prototipul, nu a fost încă învinuit, dar ar putea fi acuzat
de furt conform unei legi din California ce datează tocmai
din 1872. Aceasta spune că, oricine găseşte un obiect care nu-i
aparţine, ştie al cui ar putea fi dar nu face eforturi să-l
înapoieze, se face vinovat de furt şi poate primi pedeapsa cu
închisoarea (maximum un an).
În sprijinul său, avocatul susţine că au existat
eforturi pentru returnarea telefonului, dar angajaţii
Apple de la suport nu au luat nicio decizie concretă în acest sens.
Singura logică pe care o găsesc aici este că nu au ştiut că este
vorba de un prototip, telefonul fiind deghizat, acoperit de o
carcasă specială care îl facea să pară un model de iPhone 3GS.
Abia mai târziu, când carcasa fake a fost
înlăturată, Brian a realizat că are în faţă un prototip. Aici s-a
precipitat şi a făcut o greşeală pe care, conform declaraţiilor
ulterioare, o regretă. În loc să contacteze Apple din nou, a ales
să sune la diverse publicaţii de IT, ca să anunţe că are în posesie
un iPhone din viitoarea generaţie.
După mai multe refuzuri (poate mulţi au crezut că este o glumă
şi nu i-au acordat importanţă), Gizmodo.com a decis să
cumpere prototipul în schimbul a 5000 $.
Traficul pe care l-au făcut de pe urma dezvăluirii noului iPhone
le-a adus celor de la Gawker Media (deţinătorii site-ului)
venituri de peste 150.000 $.
Deşi cei implicaţi riscă pedeapsa cu închisoarea, până la urmă
este un compromis favorabil. Cred că mulţi oameni ar prefera să
facă un an de puşcărie, pentru ca în anul următor să-şi cumpere un
Porsche sau un Ferrari cu banii jos. Din toată povestea, probabil
angajatul care a pierdut telefonul va avea cel mai mult de
suferit.
Acum, sunt destui aceia cred că scenariul este regizat şi că nu
este altceva decât o strategie de marketing marca Apple. Doar că,
după cum bine ştim, Apple nu face asemenea manevre
ci dimpotrivă, încearcă să păstreze misterul până în ziua
lansării.
Gândiţi-vă, ce farmec şi ce impact ar mai avea discursul
lui Steve Jobs dacă fanii Apple ar cunoaşte deja totul
despre produsele lansate? Aşadar, foarte puţin probabil – cu toate
acestea nu imposibil. Păreri?