Dezvăluit în acelaşi timp cu iPhone 8, iPhone X pare să aibă un efect pe care Apple nu l-a anticipat, zugrăvind modelul standard într-un produs inferior mai puţin atractiv pe care mulţi cumpărători aleg să îl ignore, aşteptând în schimb modelul mai bine cotat.
După mulţi ani în care Apple şi-a construit o imagine de brand premium, cu o ofertă bine conturată de produse adresate celor care nu doresc soluţii de compromis, compania pare să fi făcut o greşeală costisitoare, zugrăvind iPhone 8 cu imaginea unui produs inferior mai puţin dezirabil, eclipsat de un rival prea costisitor pentru cumpărătorii de rând şi aproape imposibil de livrat în timp util celor care pot suporta preţul pe care Apple îl cere la raft: 1.000 de dolari.
Potrivit informaţiilor circulate de un cunoscut analist de piaţă pe nume Raymond James, Apple nu a intenţionat ca iPhone X să fie un competitor pentru iPhone 8, alocând toată capacitatea de producţie pentru modelul standard. Drept consecinţă, stocurile pentru modelul iPhone X sunt practic inexistente, producţia de masă urmând să înceapă la jumătatea lunii octombrie şi să atingă un volum consistent abia spre finalul acestui an.
Astfel, comenzile sub aşteptări primite pentru modelul iPhone 8 nu vor fi compensate prea curând de vânzările înregistrate cu modelul premium, iPhone X fiind disponibil în stocuri foarte reduse la momentul lansării programată pentru data de 3 noiembrie.