La începutul acestui an, compania Samsung a recunoscut că telefonul Galaxy S4 nu s-a bucurat de succesul scontat şi că generaţia următoare va aduce suficient de multe noutăţi pentru a schimba percepţia publicului. După trei luni, chiar dacă Galaxy S5 a fost mai bine văzut decât modelul anterior la vremea lui, acesta nu pare să se bucure însă de succesul pe care producătorul ar fi sperat să-l obţină.
La jumătatea lunii mai, Samsung a anunţat că a livrat 10 milioane de telefoane Galaxy S5 în primele 25 de zile de prezenţă pe piaţa, întrecând cu două zile recordul anterior stabilit de modelul Galaxy S4. Atingând cifra de 11 milioane la sfârşitul primei luni complete de disponibilitate, vânzările modelului de vârf de la Samsung se pare că au încetinit însă suficient de mult pentru a-l obliga pe managerul Lee Sang-hoon să anunţe, acum cinci zile, că rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru al anului în curs vor fi mai slabe decât cele aşteptate.
Conform unui raport recent Kantar Worldpanel, noul vârf de gamă de la Samsung nu a reuşit să depăşească vânzările modelelor curente ale rivalului Apple, deşi acestea din urmă sunt prezente pe piaţă de mai bine de 8 luni. Conform datelor agregate de companie, Galaxy S5 a reuşit să ocupe doar locul doi în topul vânzărilor din luna mai pe piaţa din Statele Unite şi alte ţări europene majore, acesta fiind devansat de către modelul iPhone 5S al rivalilor. Pe piaţa britanică, Galaxy S5 a fost depăşit atât de iPhone 5S cât şi de mai puţin apreciatul iPhone 5C.
Vânzările terminalelor Galaxy S nu le-au depăşit niciodată pe cele ale modelelor iPhone, această poziţionare netrebuind să creeze impresia că Samsung a pierdut cumva poziţii în topul vânzărilor terminalelor de vârf. În condiţiile în care vânzările telefoanelor cu ecrane mari sunt în creştere, un segment în care Apple nu poate concura în acest moment, iar Android continuă să crească, rivalul iOS obţinând doar creşteri ocazionale, statisticile Kantar nu sunt prea îmbucurătoare pentru Samsung. Această tendinţă este însă previzibilă, reorientarea cumpărătorilor către terminalele mobile mai accesibile fiind deja un comportament cunoscut.