Lenovo a anunţat rezultatele financiare pe trimestrul întâi al lui 2014, care s-a terminat pentru companie pe 30 iunie. Acestea sunt îmbucurătoare, încasările înregistrând o creştere semnificativă, adusă în special de divizia de dispozitive mobile. În total, compania a făcut în primul trimestru 10,4 miliarde de dolari.
În această perioadă, Lenovo a vândt 15,8 milioane de smartphone-uri, o creştere de 39% faţă de anul precedent. Majoritatea vânzărilor pentru acest segment au venit din China, unde compania este lider de piaţă. La nivel global, compania chineză se află pe locul patru la capitolul vânzări de smartphone-uri. Astfel, divizia sa de smartphone-uri este cea care a mişcat cele mai multe unităţi, depăşind pentru prima dată divizia de PC-uri.
De asemenea, pe piaţa de tablete, Lenovo a ajuns pe locul trei în lume pentru prima dată. În această perioadă, compania a livrat 2,3 milioane de tablete, o creştere de 67%. Această creştere, spun oficialii Lenovo, este de opt ori mai rapidă decât creşterea pieţei de tablete.
Evident, piaţa de PC-uri este în continuare foarte importantă pentru Lenovo. Livrările de sisteme desktop au crescut cu 12,1 procente faţă de anul trecut. Astfel, a reuşit să acapareze 17,5% din piaţa de PC-uri desktop la nivel global. Încasările acestei divizii s-au ridicat la 3 miliarde de dolari, cu 20% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013.
Lenovo deţine 37,1% din piaţa de PC-uri din China, în întregul continent asiatic cota sa de piaţă a crescut cu 2%, atingând 15 procente pe T1, iar în zona Europa-Orient-Africa a urcat cu 4,8 procente până la 18%. Pe continentul American, compania deţine 12,5% din piaţă.
Cu toate acestea, China este cea mai mare sursa de venit pentru Lenovo, cu 3,8 miliarde din cele 10,4.