Dacă preluarea Motorola Mobility a fost o surpriză, Google intrând astfel pe o piaţă hardware pentru care livra doar platforma software şi serviciile online, vânzarea acesteia după mai puţin de doi ani a fost în schimb o dezamăgire deoarece ne-am fi dorit mai multe noutăţi decât Moto X sau Moto G. Motorola Mobility a fost o gaură neagră financiară la finalul carierei sale autonome şi a continuat să piardă bani şi sub tutela Google, însă noul proprietar Lenovo afirmă că o va aduce pe profit în decursul câtorva trimestre.
Motorola Mobility a avut pierderi totale de 1,11 miliarde de dolari în 2012, iar unicul an pe care compania l-a petrecut integral sub tutela Google nu a fost mai grozav. Google a anunţat acum două săptămâni că Motorola Mobility a avut pierderi de 1,24 miliarde de dolari în 2013, acesta fiind şi cel mai plauzibil motiv pentru vânzarea atât de rapidă a acestui nume legendar. Într-un interviu acordat celor de la Bloomberg, directorul executiv Lenovo a afirmat că nu se teme de această istorie financiară dezastruoasă şi că va redresa compania în decurs de câteva trimestre.
Yang Yuanqing, directorul executiv Lenovo, a anunţat că intenţionează să relanseze Motorola pe piaţa chineză, acolo unde compania activează în prezent cu propriile sale smartphone-uri, şi că intenţionează să extindă acoperirea pieţelor emergente cu modele accesibile precum Moto G sau cele similare care-l vor urma. Mai interesant, oficialul Lenovo a afirmat că va aduce terminalele de vârf pe celelalte pieţe, ceea ce este o veste bună pentru ambele nume implicate dar şi pentru noi.
Odată intrată în declin, Motorola şi-a restrâns activitatea doar în ţările în care numele ei mai însemna ceva, cum ar fi Statele Unite sau Marea Britanie, iar ţări precum România au dispărut cu totul de pe harta lansărilor. În paralel, Lenovo este un producător important pe piaţa chineză, însă impactul produselor sale dincolo de graniţele ţării natale a fost aproape nul.
Sub supravegherea noului său proprietar, Motorola s-au putea să se bucure de un succes pe care nu l-ar fi visat nici măcar atunci când aparţinea de Google. Dacă Lenovo nu a reuşit să abordeze pieţele occidentale cu telefoanele proprii, numele Motorola îi va oferi o cale alternativă de atac, iar puterea financiară şi facilităţile proprii de producţie îi vor oferi mai şanse mai mari pentru redresarea companiei. Simpatizanţii Motorola se vor întreba probabil încotro se va îndrepta compania preferată, însă nu trebuie să uităm că Lenovo a cumpărat acum multă vreme faimoasa dar bolnava divizie de PC-uri de la IBM, a păstrat intacte mărcile celebre precum ThinkPad şi a reuşit să devină cel mai mare producător de PC-uri.