Televizoarele cu ecran care se rulează, dispărând în masa unei sufragerii elegante, nu sunt ceva nou. Însă nimeni, până acum, nu a îndrăznit să lanseze un smartphone cu ecran care se rulează.
Pusă în aplicare „corect”, inovația ar putea fi chiar mai spectaculoasă decât telefonul pliabil, noul dispozitiv putând lua orice formă, ecranul fiind doar o extensie pe care o aduci în față când e nevoie.
După ce mai întâi a refuzat să investească în telefoane pliabile, dezvoltând propriul concept de smartphone echipat cu un al doilea ecran opțional, LG pare acum că va sări cu totul peste „moda” telefoanelor rulabile, pionierând un nou concept smartpone cu ecran care se rulează.
Potrivit zvonurilor, LG pregătește nu mai puțin de trei modele smartphone bazate pe noul concept de design, primul prototip fiind intrat deja producție la fabrica sud-coreeană Pyeongtaek.
În mod surprinzător, ecranul rezervat primei generații de telefoane rulabile nu este livrat de fabricile LG Display, ci de producătorul chinez BOE. Acest ultim detaliu ar putea sugera că LG nu va fi singurul beneficiar, o atitudine „patriotică” din partea producătorului chinez implicând sprijinirea industriei locale, reprezentată de mai mulți producători smartphone aflați sub ocrotirea puterii de la Beijing. De altfel, producătorul chinez TCL chiar a demonstrat mai multe concepte de design pentru telefoane pliabile în prima parte a acestui an, incluzând și un design cu trei zone de pliere. Tot din zvonuri aflăm că și Samsung dezvoltă un smartphone de tip slider, cu ecran care se rulează.
Comparând cele două categorii de produse, telefoanele pliabile supun ecranul la uzură accelerată mai ales într-un spațiu concentrat, aflat în zona de pliere. În schimb, ecranele rulabile distribuie „efortul” pe întreaga suprafață și într-un mod mult mai predictibil, fără a concentra tensiunile mecanice într-o zonă anume.
În mod cert, LG nu este singura companie care investește în dezvoltarea de telefoane cu ecran rulabil, această nișă de produse având cel puțin la fel de mult potențial ca și cea a telefoanelor pliabile.
Comparând cu nișa de televizoare, unde modelul LG Signature Series OLED TV R este așteptat cu prețul de 60.000 de dolari, putem extrapola că și soluțiile smartphone vor fi dintr-o categorie exclusivistă de prețuri. Vorbim însă despre produse în serie limitată, de debut, fiind doar o chestiune de timp până ce inovația este preluată și de alți producători, motivați să aducă prețurile într-o zonă ceva mai competitivă.