Huawei şi Sony au fost două dintre companiile care s-au opus într-o primă fază introducerii de ecrane QHD (2.560 x 1.440 pixeli) pe smartphone-uri, deoarece acestea consumă multă energie. Iată, însă, că aceste display-uri au devenit standard pe piaţa de terminale mobile high-end, iar companiile trebuie să se conformeze, din raţiuni de marketing.
La sfârşitul lui 2014, Richard Yu, directorul executiv al Huawei, al treilea cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, a declarat, într-un interviu acordat publicaţiei Techradar, că ecranele QHD pe smartphone-uri „sunt o prostie”. Potrivit lui, pe un ecran mic „ochiul uman nu face diferenţa între Full HD (1.920 x 1.080 pixeli) şi Quad HD, aşa că este total lipsit de sens să introduci o rezoluţie atât de mare pe un smartphone”.
Acesta a adăugat la momentul respectiv că aceste ecrane cu rezoluţii foarte mari nu fac decât să mărească preţul unui dispozitiv fără a aduce beneficii reale pentru utilizator. Mai mult, spunea Yu, ele afectează autonomia bateriei, deoarece au un consum de energie mult mai ridicat decât cele Full HD.
Între timp, pentru a nu pierde bătălia caracteristicilor tehnice, care dau bine în campaniile de marketing, compania a decis să treacă la rezoluţie QHD. Potrivit lui Yu, următorul smartphone vârf de gamă al companiei va avea o astfel de rezoluţie. Însă, reprezentantul Huawei spune că motivul principal pentru această decizie îl reprezintă introducerea de către companie a propriului headset VR, care oferă conţinut la rezoluţie mare.
„Anul trecut nu aş fi cumpărat cu siguranţă un dispozitiv cu ecran 2K deoarece consumul de energie era mare şi diferenţa pentru ochii mei era non-existentă. Dar m-am răzgândit şi următorul meu telefon va fi unul 2K deoarece îmi place realitatea virtuală”, a explicat Yu.