Meizu a uimit pe toată lumea la începutul acestui an, anunţând primul smartphone din lume fără „găuri”. Acesta promitea încărcare exclusiv wireless, redare la căşti exclusiv wireless şi lipsa unor orificii pentru difuzoare sau microfoane. Se pare însă că acesta nu va mai ajunge pe piaţă, iar CEO-ul companiei spune că a fost un soi de glumă a echipei de marketing, întrucât nu plănuia niciodată să producă Meizu Zero la scară largă.
Telefonul a fost anunţat prin intermediul unui proiect de finanţare cu ajutorul comunităţii pe platforma IndieGoGo, unde Meizu cerea 100.000 de dolari în pre-comenzi de la cei interesaţi. Se pare însă că la mai bine de o lună de la demararea acestui proiect, doar 29 de clienţi s-au angajat să comande telefonul de 1.300 de dolari în avans. Compania a pus spre vânzare chiar şi o variantă de 3.000 de dolari numită „Pioneering Unit”, probabil acela fiind modelul prototip pe care l-au prezentat iniţial.
Având în vedere că nu s-au strâns banii necesari, Jack Wong, CEO al companiei a declarat pe forumurile oficiale că Meizu Zero a fost doar o campanie de marketing eşuată şi că telefonul există într-adevăr în laboratoarele de cercetare şi dezvoltare, însă nu există momentan planuri pentru a-l pune în producţie finală.
Desigur, o mare problemă a telefonului a fost chiar preţul, acesta fiind echipat cu hardware nu tocmai de top, în ciuda aspiraţiilor de a introduce un nou concept de design. Între timp, Vivo a prezentat un smartphone similar, Apex 2019, care nu foloseşte mufe USB standard şi nici nu beneficiază de orificii pentru difuzoare.
Probabil că un telefon de acest gen va ajunge totuşi pe piaţă în viitorul apropiat, însă Meizu nu va fi compania care va „sparge gheaţa”.