Motorola câștigă teren pe piața din România, regăsindu-se printre preferințele unui număr tot mai mare de clienți. Motorola a înregistrat o cotă de piață de 10,7% în volum, în perioada ianuarie – decembrie 2024, o creștere de la o cotă de 9,2% înregistrată în anul 2023 (conform datelor oferite de GfK).
Conform Motorola, acesta reprezintă un moment de referință pentru brand, care se află într-o continuă ascensiune în fața unei piețe de telefoane mobile aflate pe un trend descendent. Cu o performanță excelentă, Motorola vinde astăzi 1 telefon din 10 pe piața locală, consolidându-și poziția de jucător important în segmentul terminalelor bazate pe Android.
Dacă, în ultimii 3 ani, Motorola a demonstrat o creștere impresionantă, cu peste 100.000 de unități anual, anul 2024 a dus la comercializarea unui număr de peste 435.000 de unități.
O creștere semnificativă s-a înregistrat și pe segmentele de preț cuprinse între 250 și 350 de euro, în special pentru modelele sale din gama Motorola Edge. Astfel, vânzările pentru Motorola Edge au crescut cu 40% față de 2023, ajungând la 70.000 de unități. Acest lucru subliniază succesul Motorola în zona premium și în segmentul mid-range, care continuă să fie pilonii strategici ai companiei.
Creșterea Motorola într-o piață care înregistrează un declin general este rezultatul unor strategii anuale bine definite. Consolidarea parteneriatelor în sectorul telecomunicațiilor în 2024 și menținerea poziției a doua pe segmentul de Android în piața de retail din România au fost factorii cheie care au dus la rezultate foarte bune pentru Motorola. În plus, perioada sărbătorilor de Crăciun a marcat un vârf de interes, peste 10.000 de utilizatori noi alegând produsele Motorola în perioada Crăciunului.
– Răzvan Sturza, Country Lead Motorola România.
Anul 2024 a adus și lansarea unor modele care au ieșit în evidență în cadrul portofoliului Motorola. Printre ele s-a numărat Razr 50 Ultra, votat cel mai bun telefon pliabil cu ecran flexibil al anului 2024, dar și Edge 50 Ultra, un produs care a obținut, pentru prima dată în portofoliul Motorola, distincția DxOMark Gold Camera, cu scorul de 146 de puncte, pentru performanța camerei foto. Totodată, seria Edge 50 a fost extinsă cu noi modele – Edge 50 Pro, Edge 50 Fusion, Edge 50 Neo, fiecare dintre ele aducând tehnologia avansată pentru mai mulți clienți. Pe segmentul mid-range, Moto g85 a fost un model cheie, devenind primul telefon din seria Moto g cu ecran OLED curbat.
Motorola continuă să fie în avangarda inovației, aducând în România dispozitive care combină performanța de top cu un design atrăgător, la prețuri accesibile. Continuăm să investim în produse care să răspundă nevoilor utilizatorilor din România, iar succesul înregistrat în 2024 ne întărește încrederea că suntem pe drumul cel bun.
– Răzvan Sturza, Country Lead Motorola România.
Sursa: Motorola România