Piaţa asiatică de telefoane mobile este una mult mai colorată şi „condimentată” decât cea de pe bătrânul continent, este de ajuns doar să aruncăm un ochi pe oferta operatorului nipon KDDI, valabilă începând cu luna noiembrie a acestui an.
Cu siguranţă noi, europenii, suntem mult mai pragmatici decât asiaticii – preferăm telefoane în general cu un design serios, fără facilităţi ciudate sau mai puţin practice. Printre producătorii prezenţi cu noi dispozitive în oferta KDDI regăsim companii cunoscute precum Casio, Hitachi, Sharp, Sony Ericsson, Panasonic şi Toshiba.
Casio aduce în faţă un telefon clamshell (Casio Exilim W63CA) care închis seamănă izbitor cu o cameră compactă. După cum era de aşteptat, face poze la o rezoluţie generoasă de 8.1 MP şi beneficiază de tehnologiile specifice aparatelor foto. Ecranul generos de 3.1 inch este depăşit doar de cel al terminalului Sharp, cu o diagonală de 3.5 inch.
Telefonul Sony Ericsson nu se remarcă prin dotări, el ţintind mai degrabă segmentul fashion – beneficiază de carcase interschimbabile cu tot felul de modele.
Toshiba W65T este un slider clasic care probabil ar fi apreciat şi în Europa, mai ales că are şi receptor GPS integrat. În fine, oferta se închide cu două telefoane fashion: Kyocera W65K şi Panasonic W62P.
Toate telefoanele (exceptând Kyocera, SE şi Panasonic) pot accesa o bază de date cu muzică, prin intermediul serviciului LISMO şi reda clipuri descărcate direct de la TV, cu ajutorul dispozitivului “au Box”. În plus, pasionaţii de sport au la dispoziţie un antrenor personal virtual – un program numit “Karada Manager”.