Procesoarele mobile regăsite în cele mai avansate dispozitive
smartphone şi tablete ale momentului sunt capabile de performanţe
uimitoare în ceea ce priveşte accelerarea 3D, depăşind cu mult
cerinţele necesare pentru rularea sistemului de meniuri sau
joculeţele 3D cu care au fost obişnuiţi până acum utilizatorii
telefoanelor mobile.
Fiind create având drept referinţă versiunile mai sofisticate
existente în acceleratoarele grafice pentru PC, cele două
procesoare oferă suport pentru specificaţiile Open GL 2.0
PRO, fiind astfel capabile să ruleze şi unele jocuri 3D
dezvoltate iniţial pentru PC.
Chiar dacă este oarecum dificil de controlat folosind interfaţa
tactilă a unui telefon sau tabletă, jocul
Quake 3 oferă o modalitate excelentă de testare a
performanţelor celor două platforme, într-un mediu 3D dinamic şi
suficient de complex pentru solicita pe deplin nucleul grafic,
procesorul şi memoria RAM.
Testarea a fost desfăşurată folosind tableta
Samsung Galaxy Tab pentru platforma Hummingbird şi
Viewsonic G Tablet pentru platforma
Nvidia Tegra 2, ambele capabile să ofere o rezoluţie nativă a
ecranului de 1024 x 600 pixeli.
Aşa cum ne-am fi aşteptat de la o companie responsabilă de
crearea unora dintre cele mai sofisticate şi performante
acceleratoare grafice pentru PC, nucleul grafic oferit de platforma
Nvidia Tegra 2 este mai rapid decât nucleul SGX
540, creat folosind tehnologiile PowerVR. Sporul de
performanţă nu este însă suficient pentru o departajare clară,
platforma Tegra 2 oferind în jocul
Quake 3 doar cu 10% mai multă performanţă
3D.
Rezultatele oferite de GLBenchmark 2.0
departajează ceva mai categoric platforma Nvidia Tegra 2, măsurând
un avantaj de 30% în faţa platformei Samsung
Hummingbird.
Cel puţin din punct de vedere al performanţelor 3D, platforma
Nvidia Tegra 2 se prezintă drept cea mai bună alegere pentru
amatorii de jocuri pe telefoanele cu sistem
Android, însă rămâne de văzut dacă nu cumva sporul de
performanţă oferit de nucleul grafic vine cu preţul unei penalizări
asupra autonomiei bateriei.