Promovat ca un brand de buget care întrece așteptările fanilor, OnePlus Nord a primit toată atenția dorită de producător, plus ceva extra probleme sub formă de critici.
Știm deja că producătorul OnePlus a ales câteva scurtături în proiectarea primului model din seria Nord, una dintre acestea fiind o construcție din plastic substanțial mai ieftină decât procesarea metalului brut. Rezultatul: OnePlus Nord este ușor de stricat în cazul unui șoc mecanic, rama sa fiind ușor de rupt, chiar și cu mâna.
Un alt compromis pare să fie selectarea unui lot de ecrane de calitate mai slabă pentru construcția lui OnePlus Nord. Odată ajuns în mâinile clienților, produsul finit nu a primit doar laude, forumurile pentru suport tehnic fiind inundate cu reclamații, cum că ecranul afișează culori neuniforme. Mai multe unități par să prezinte do tentă de verde, mov sau galben pe o partea sau chiar întreaga suprafață a ecranului atunci când luminozitatea este la un nivel scăzut.
În general, problemele par să apară atunci când luminozitatea este reglată la un nivel sub 25%, potrivită pentru folosirea telefonului pe întuneric. Dacă luminozitatea este setată pe modul automat sau pe fundaluri întunecate, problema se poate manifesta oricând încerci să folosești telefonul într-un spațiu cu lumină ambiantă redusă. O soluție temporară ar fi setarea unui nivel manual de luminozitate care să țină tot timpul ecranul la o valoare de peste 25%, pierzând cu această ocazie o parte din autonomia bateriei și confortul în utilizare.
În primă fază, producătorul OnePlus a încercat să minimalizeze validitatea acuzațiilor aduse de fani, precizând că aceasta este o problemă comună la ecranele cu tehnologie OLED, cu care s-au confruntat cu alți producători smartphone.
„În circumstanțe specifice de luminozitate scăzută, poate apărea o ușoară decolorare a afișajului datorită proprietăților afișajului AMOLED”, se arată în declarația inițială. „Gradul de decolorare va varia în funcție de alte proprietăți ale afișajului. Nu va afecta utilizarea zilnică sau durabilitatea ecranului.”
Între timp, realizând că-și dezamăgesc propria bază de fani, riscând totodată procese costisitoare în instanțele judecătorești, conducerea OnePlus a revenit asupra abordării inițiale precizând că vor remediat problema cu o viitoare actualizare de firmware.
Având în vedere faptul că seria OnePlus Nord este lansată oficial pe data de 4 august, problema că actualizarea OTA menită să elimine sau amelioreze problemele semnalate probabil că nu va întârzia prea mult. Probabil că, la fel ca și alți producători smartphone, OnePlus va permite înlocuirea gratuită a exemplarelor smartphone a căror funcționare nu este îmbunătățită prin aplicarea remediilor la nivel de firmware, evitând astfel alte controverse și erodarea imaginii de brand.