Conform agenției Canalys, piața globală a telefoanelor mobile este în creștere, înregistrând cel de-al treilea trimestru consecutiv de progres de la an la an, vânzările de smartphone-uri din Q2 2024 fiind cu 12% peste cele din perioada similară a anului trecut și ajungând la un total de 288 de milioane de unități.
Sud-coreenii de la Samsung rămân lideri, pierzând însă 3 procente din totalul pieței (18% cotă de piață în Q2 2024, față de 21% în Q2 2023). După cum ne-a obișnuit în mai toate trimestrele în care nu lansează modele noi, Apple ocupă din nou poziția secundă, cu 16% din vânzările totale (față de 17% în perioada similară a anului trecut). Xiaomi s-a apropiat însă foarte mult de Apple, compania chinezească acaparând nu mai puțin de 15% din piața smartphone-urilor comercializate în T2 2024 (față de 13% anul trecut). De altfel, producătorii chinezi încheie acest top 5: Vivo (9%) și Transsion (9%).
Vivo s-a bucurat probabil de o popularitate crescută pe perioada desfășurării Campionatului European de Fotbal 2024 din Germania, fiind producătorul de smartphone-uri oficial al competiției. În schimb, producătorul chinez Transsion Holdings operează brand-uri mai puțin cunoscute precum Tecno, Infinix sau Itel.
Din nou, capabilitățile de AI generativ ale dispozitivelor precum Samsung Galaxy Z Fold 6, Z Flip 6 sau ale seriei Galaxy S24, dar și anunțurile făcute de Apple la WWDC despre Apple Intelligence sunt menționate drept motive care au revigorat piața telefoanelor mobile, crescând interesul publicului pentru achiziția de modele noi.
Sursa: Canalys