Pocophone a fost o surpriză plăcută în 2018, însă de la lansarea originlului model POCO F1, sau Pocophone F1 (cum e cunoscut în Europa), sub-brandul Xiaomi aproape a dispărut complet. Au fost dezvoltate actualizări software pentru telefonul original între timp, însă nu au fost anunţate dispozitive noi. Se pare că cei de la Xiaomi, alături de echipa internă Poco au lucrat în ultimii doi ani la ceva şi mai interesant decât un telefon nou: separarea brandului Poco de Xiaomi.
Manu Kumar Jain, vice preşedinte al Xiaomi şi manager al Xiaomi India, a anunţat pe contul său de Twitter că începând din 2020, brandul Poco nu mai este un sub-brand Xiaomi. Poco este acum o companie independentă, care urmează să anunţe şi să lanseze noi produse de acum înainte. Conform mesajului său, brandul Poco a căpătat o identitate proprie, iar POCO F1 s-a dovedit a fi un smartphone extrem de popular.
Datorită acestor circumstanţe, POCO devine o companie cu operaţiuni separate de cele ale Xiaomi. Desigur, acest lucru nu înseamnă că Xiaomi nu va deţine tot ceea ce înseamnă POCO. Diferenţa este că produsele POCO vor putea fi dezvoltate în paralel cu cele de la Xiaomi sau Redmi, fără a fi necesare aprobări din partea celor responsabili cu dezvoltarea acelor branduri
Desigur, POCO va fi o companie care se va concentra în special pe piaţa din India, acolo unde POCO F1 a fost extrem de bine vândut şi unde telefonul încă se vinde foarte bine, datorită preţului foarte mic pentru specificaţiile hardware oferite. De exemplu, în cadrul campaniei de reduceri de sărbători, POCO F1, telefon echipat cu Snapdragon 845, 6 GB memorie RAM şi 128 GB stocare a fost vândut la 15.000 de rupii indiene, echivalentul a 180 euro sau 900 lei.
Excited to share: #POCO will now be an independent brand!
What started as a sub-brand within Xiaomi, has grown into its own identity. POCO F1 was an incredibly popular phone. We feel the time is right to let POCO operate on its own.
Join me in wishing @IndiaPOCO all the best.
— Manu Kumar Jain (@manukumarjain) January 17, 2020
Xiaomi a făcut o mişcare similară cu Redmi, însă acest brand este încă depinde de compania mamă. POCO ar trebui să fie o companie cu adevărat independentă. Rămâne de văzut dacă acest lucru înseamnă însă izolarea POCO în India şi dezvoltarea Redmi în restul regiunilor în care Xiaomi activează sub formă de brand „accesibil”, similar cu Honor de la Huawei sau Realme de la Oppo.