Deşi şi-au închis fabricile proprii deţinute în China, sud-coreenii de la Samsung nu renunţă la ambiţiile pentru cucerirea imensei pieţe chineze. Sperând să intre mai bine în graţiile autorităţilor de la Beijing, optimizând totodată costurile operaţionale, Samsung va folosi începând de anul viitor parteneri ODM (original design manufacturer) pentru fabricarea locală a dispozitivelor.
Lucrând sub licenţă, aceştia vor livra pentru piaţa chineză până la 60 milioane de telefoane Samsung, doar în cursul anului viitor. Principalul nume vehiculat este Wingtech, partenerul chinez urmând să fie responsabil cu până la 20% producţia de telefoanele Samsung generată la nivel global.
Este aşteptat ca mare parte din livrările Wingtech să fie formate de telefoane Samsung din gama low-cost adresate pieţei din China şi India, alături de alte câteva regiuni din Asia de Sud-est şi America de Sud, unde Samsung doreşte să reducă preţurile retail în speranţa de a concura mai bine producătorii locali.
La fel ca Xiaomi, Samsung probabil că va opri relaţiile comerciale cu Huawei, exploatând însă interdicţiile impuse de Statele Unite pentru a obţine un avantaj competitiv. Chiar şi în pieţele emergente mai sus menţionate, Huawei este constrâns să livreze pe dispozitivele smartphone comercializate o versiune de Android open-source, lipsită de acces în Play Store şi pachetul obişnuit de aplicaţii Google (Search, YouTube, Gmail, Maps, etc).
Dat fiind faptul că telefoanele Samsung nu vor avea aceste limitări, este plauzibil ca ţintele de vânzări propuse să fie atinse şi chiar depăşite, colaborarea dintre Samsung şi partenerii ODM din China rămânând profitabilă pentru ambele părţi.