Cu nume de scenă ZTE Axon 40 Ultra, telefonul certificat pentru piața din China a apărut deja în imagini reale, arătând că promisiunea unui ecran fără ramă vizibilă nu este complet imposibilă, cu unele mențiuni.
Sperând să deturneze atenția de la foarte popularul Galaxy S22 Ultra, ZTE a „scăpat” pe rețelele de socializare imagini cu un telefon al cărui ecran pare să „curgă” până peste rama laterală. Însă cei care au deținut deja un smartphone oferind ecran cu margini curbate ar putea să acuze pur și simplu ZTE că revine la un concept de design pe care alți producători l-au abandonat deja. Adevărul este însă undeva la mijloc, ZTE Axon 40 Ultra diferind de rivalul Galaxy S22 Ultra prin modul în care ecranul său are o curbură mai „abruptă” decât la rivalul Samsung. În orice caz, avantajele par rezervate mai degrabă pentru cunoscătorii cu ochi suficient de ageri încât să le sesizeze. Pentru restul lumii, Axon 40 Ultra este o clonă S22 Ultra, sărăcită de optimizările software pe care Samsung le-a dezvoltat pe durata mai multor ani.
Ca de obicei, argumentul cel mai convingător al telefoanelor din China este la partea de specificații, ZTE Axon 40 Ultra fiind cu nimic mai prejos decât alternativa sud-coreeană. Astfel, regăsim chipsetul Snapdragon 8 Gen 1, susținut cu 8GB, 12GB sau 16GB memorie RAM LPDDR5 (în funcție de versiune), respectiv 256GB/512GB/1TB stocare internă cu format UFS 3.1. Nefiind vorba de un telefon cu ecran pliabil, prezența unui acumulator de 5000 mAh nu este surprinzătoare, iar viteza de încărcare rapidă de 80W pare mai degrabă conservatoare.
Telefonul cu dimensiuni 163.28 x 73.56 x 8.41mm nu este exagerat de înaltă, însă puțin cam gros după standardele unui model flagship. Nici greutatea de 204 grame nu reprezintă o reușită majoră, fiind crescută de acumulatorul masiv, inclus parcă pentru a compensa optimizarea discutabilă a părții de software.
Vestea proastă este că Android 12 vine într-o „aromă” personalizată mai ales pentru consumatorii din China, numită MyOS 12. Noul smartphone ar urma să fie dezvăluit pentru piața din China pe 9 mai, neexistând planuri de lansare globală, deocamdată.