Dacă ați crezut vreodată că Facebook vă ascultă discuțiile pentru ca mai apoi să vă bombardeze cu reclame țintite, este foarte posibil, conform unui raport, să fi avut dreptate.
Cele mai recente dezvăluiri sugerează că nu doar Facebook, ci și alte companii din industria publicității ar sta cu urechea pe conversațiile pe care le purtăm acasă ori la serviciu.
Industria publicitară a căutat de mult timp să îmbunătățească targetarea reclamelor, adesea prin colectarea de date pentru a construi profiluri detaliate ale utilizatorilor. Se pare că smartphone-urile și tabletele juca un rol activ în monitorizarea conversațiilor noastre.
Potrivit unui document intern obținut de 404 Media, Cox Media Group (un conglomerat media american) oferea un serviciu numit Active Listening (Ascultare Activă). Câțiva dintre clienții lor sunt Facebook și Google.
Așa cum îi spune numele, serviciul îi „asculta” pe utilizatori prin intermediul microfoanelor cu care erau echipate dispozitivele lor.
Softul specializat captura vocile pentru a determina despre ce se discuta, iar aceste informații erau combinate cu datele comportamentale existente în profilul utilizatorului. Rezultatul erau reclame personalizate, bazate pe informațiile colectate.
Documentul de prezentare al Cox Media Group numește acest proces „capturarea datelor de intenție în timp real prin ascultare”. Aceste date sunt analizate de un sistem bazat pe AI complementat de peste 470 de alte surse.
Colectarea unui set de date săptămânal pentru utilizatorii de pe o rază de 16 kilometri le costa pe companii echivalentul a 90 de euro pe zi.
Google a eliminat CMG din programul de parteneri, iar Meta a verificat dacă termenii serviciului au fost încălcați. Într-un comunicat, Meta a declarat că nu folosește microfoanele telefoanelor noastre pentru reclame și ca au fost „transparenți în legătură cu acest lucru de ani.”
Amazon a negat implicarea în program, afirmând că nu a lucrat niciodată cu CMG și că nu intenționează să o facă. Totuși, a adăugat că va lua măsuri împotriva oricărui partener care încalcă regulile.
În timp ce posesorii de produse Apple pot fi la adăpost datorită sistemelor de protecție a confidențialității care indică atunci când microfonul este activ, cei care folosesc Android ar putea fi afectați.
Serviciul Active Listening demonstrează cât de departe pot merge companiile de publicitate în eforturile lor de a colecta și utiliza datele personale.
Sursa: New York Post