Samsung este unul dintre producătorii faimoşi pentru campaniile mediatice exorbitante, duse pentru cucerirea unei cote de piaţă cât mai mari şi promovarea ofertei de produse, rivalizat prin extravaganţă doar de Apple. Însă oficialii companiei coreene nu s-au mulţumit doar cu atât, trecând la recrutarea unei adevărate armate de „postaci” care să lase mesaje negative la adresa produselor rivale pe forumurile de specialitate frecventate de potenţiali cumpărători dornici să se documenteze înainte de luarea unei decizii.
Şi cum şirul minciunilor nu putea continua la nesfârşit, mesajele defăimătoare lăsate de angajaţii Samsung şi mercenarii plătiţi special pentru asta au trezit suspiciuni în rândul vizitatorilor şi reprezentanţi legitimi ai companiilor prejudiciate, care au reclamat situaţia autorităţilor. Primele măsuri au fost luate în luna aprilie 2013 de comisia taiwaneză pentru concurenţă (FTC), prin demararea unei anchete oficiale ce a confirmat acuzaţiile aduse împotriva Samsung. În urma anchetei s-a descoperit că Samsung a contractat două companii locale de marketing, încercând să mascheze implicarea directă în această activitate. Cele două companii au sfârşit prin a fi amendate cu echivalentul a 100.000 dolari fiecare.
Deşi presa locală a susţinut contrariul, prezentând HTC drept victima campaniei de defăimare pornită de Samsung, ancheta oficială nu menţionează în mod explicit numele acesteia, descriind în schimb practicile prin care Samsung a plătit comentatori pentru postarea de „mesaje care să evidenţieze neajunsurile produselor competitoare”. Însă comisia a scos la iveală şi alte activităţi „murdare” întreprinse de comentatorii Samsung, cum ar discreditarea ştirilor negative la adresa produselor Samsung, false evaluări pozitive şi practici de marketing ascuns. Pentru toate acestea, autorităţile au amendat Samsung cu puţin peste 340.000 dolari.
Contactaţi pentru luarea unei poziţii oficiale legate de activităţile pentru care au fost acuzaţi de două ori într-un singur an, reprezentanţii Samsung şi-au declarat angajamentul pentru o comunicare transparentă şi onestă cu consumatorii.