Samsung, la tribunal pentru reclamă falsă referitoare la rezistenţa la apă. Telefoanele nu rezistă la apa mării sau în piscină

04.07.2019
Samsung, la tribunal pentru reclamă falsă referitoare la rezistenţa la apă. Telefoanele nu rezistă la apa mării sau în piscină

Rezistenţa la apă a devenit o capabilitate a smartphone-urilor din gama premium, ceea ce este de apreciat, având în vedere că un astfel de dispozitiv poate să coste 1.000 euro sau mai mult. În ciuda certificărilor IP67 sau IP68, aceste telefoane nu sunt 100% rezistente la apă şi nici nu pot intra în contact cu oricare tip de apă, în ciuda reclamelor în care dispozitivele apar în piscină sau în apa mărilor şi oceanelor. ACCC, Comisia Concurenţei şi Consumatorilor din Australia, cheamă Samsung în instanţă pentru reclamă falsă referitoare la rezistenţa dispozitivelor sale la apă.

Autoritatea australiană cheamă compania sud coreeană în instanţă, după analizarea a peste 300 de reclame, pe care le consideră a fi „înşelătoare”. Samsung a prezentat în repetate rânduri smartphone-urile sale în condiţii în care rezistenţa lor la apă nu poate fi garantată, precum pe fundul unei piscine sau în apa sărată a oceanelor. Atât clorul din apa din piscină, cât şi sarea din apa mării atacă adezivul care ţine lichidul afară, ducând la infiltraţii de apă.

Însăşi condiţiile de garanţie ale Samsung menţionează că telefonul este rezistent la lichide şi că poate fi scufundat pentru 30 de minute la adâncime de un metru, însă garanţia nu acoperă problemele apărute în urma contactului cu apa şi că telefonul nu ar trebui folosit la plajă sau la piscină în apă. Totuşi reclamele sale sugerează complet altceva, iar ACCC doreşte ca Samsung să plătească în faţa legii pentru reclamă falsă.

„Samsung a arătat telefoanele Galaxy folosite în situaţii în care nu ar trebui folosite pentru a atrage clienţii. Credem că reclamele Samsung au negat consumatorilor dreptul la alegere pe baza unei informări corecte şi asta a oferit Samsung un avantaj competitiv necinstit.”

Conform legislaţiei din Australia, în cazul în care se dovedeşte că Samsung a greşit în lansarea celor peste 300 de reclame, fiecare abatere care a avut loc după 1 septembrie 2018 ar putea fi pedepsită cu 10 milioane de dolari australieni, triplul beneficiilor încasate sau 10% din veniturile anuale ale companiei în acea regiune. Pentru abaterile de la lege înainte de acea dată, fiecare abatere ar putea fi taxată cu 1,1 miliaone de dolari australieni.

Samsung spune însă că nu va ceda uşor, dorind să se apere în faţa acestor acuzaţii în instanţă.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult