La fel ca Apple, și Samsung a pornit anul trecut un program de reparații pentru dispozitivele sale mobile, oferind piese de vânzare prin intermediul iFixit. Totuși, Samsung pare că folosește aceeași strategie ca Apple și nu oferă piese pentru generația curentă decât după ce acestea riscă să iasă din primul an de garanție, moment în care clienții care întâmpină probleme ar putea dori să își cumpere componente pentru a le repara acasă. Recent, Samsung a adăugat seria Galaxy S22 în oferta iFixit, în anticiparea lansării S23 de pe 1 februarie.
Programul Samsung a debutat abia spre sfârșitul verii, și includea doar modelele Galaxy S20 și S21, alături de modelele din seria Tab 7. Acum însă, Samsung extinde semnificativ programul de reparații, clienții putând comanda piesele cele mai uzual schimbate pentru Galaxy S22, S22+ și S22 Ultra, alături de piese pentru laptop-ul Galaxy Book Pro de 15” și modelului convertibil Galaxy Book Pro 360.
Un dezavantaj față de programul Apple este faptul că Samsung vinde kit-uri de reparații, nu piese individuale. Astfel, dacă vrei să schimbi doar bateria, va trebui să cumperi un kit cu tot cu ecran. Asta pentru că cele două componente sunt lipite cu adeziv puternic, care face „despărțirea” lor destul de riscantă. De asemenea, pașii necesari pentru reparații sunt destul de complicați, telefoanele fiind din start gândite pentru a fi reparate doar în service-uri autorizate, la fel ca cele de la Apple.
Măcar prețurile pentru piese sunt ceva mai accesibile. Pentru un kit de ecran și baterie de Galaxy S22, Samsung cere 167 dolari americani, iar pentru un capac de sticlă cere 67 de dolari. Apple oferă în programul său ecrane pentru iPhone 13 Mini la 194 dolari, după reducerea pe care o primești în urma returnării piesei stricate, în timp ce doar bateria costă 70 de dolari. Sticla de pe spate nu poate fi comandată separat, întrucât este lipită de șasiul metalic, care nu se schimbă decât la service.
sursa: The Verge