Samsung a revenit pe primul loc în topul producătorilor de smartphone-uri în cursul primului trimestru al acestui an, compania reuşind astfel să se distanţeze de Apple după ce americanii îi ajunseseră din urmă cu trei luni înainte. Acest eveniment nu poate fi însă sărbătorit cu prea mult fast deoarece compania sud-coreeană s-a confruntat cu cel de-al şaselea trimestru consecutiv în care înregistrează o scădere a profiturilor.
Conform datelor centralizate de către Strategy Analytics, Samsung a vândut 83,2 milioane de smartphone-uri în primele trei luni ale acestui an, compania adjudecându-şi o cotă de piaţă de 24,1 procente. Chiar dacă a reuşit să vândă mai multe telefoane decât rivalul său etern, Samsung a înregistrat însă o scădere anuală vizibilă de la cele 89 de milioane de unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut şi a pierdut 7 procente din cota de piaţă trimestrială.
Apple a reuşit să vândă 61,2 milioane de unităţi, plasându-se astfel pe locul secund cu o cotă de piaţă de 17,7 procente, după ce reuşise să-i egaleze pe cei de la Samsung în cursul ultimului trimestru al anului trecut. Conform datelor centralizate de Strategy Analytics, Lenovo-Motorola se plasează pe locul al treilea cu o cotă de piaţă de 5,7 procente, înregistrând astfel o scădere, în timp ce Huawei se poziţionează pe locul al patrulea cu o cotă de piaţă de 5 procente şi se află în creştere.
Chiar dacă Samsung a reuşit să-i depăşească din nou pe rivalii de la Apple, compania nu are prea multe de sărbătorit. În timp ce americanii au înregistrat cel mai bun trimestru doi din istoria lor, Samsung s-a confruntat cu cel de-al şaselea trimestru consecutiv de scădere a profiturilor.
În primele trei luni ale anului, Samsung Electronics a obţinut un profit de 4,35 miliarde de dolari, în scădere cu 39 de procente de la valoarea de obţinută în aceeaşi perioada a anului trecut. Acesta valoare este sub estimările făcute de Samsung şi sub aşteptările pieţei de capital. Veniturile obţinute au fost şi ele în scădere cu 12 procente, ajungând la 44 de miliarde de dolari.
Divizia de telefonie mobilă a avut o performanţă slabă, profitul acesteia prăbuşindu-se cu 57 de procente la 2,56 miliard e de dolari. Marja profitului a crescut cu peste 10 procente, compania punând acest lucru pe seama creşterii vânzărilor de telefoane din gama mid-range Galaxy A şi reducerea cheltuielilor de marketing. Compania afirmă că rezultatele vor fi mult mai bune în cel de-al doilea trimestru al anului, succesul noilor Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge urmând să fie motorul principal al creşterii, şi că se aşteaptă la o creştere pe pieţele chineze şi indiene în ciuda concurenţei producătorilor locali cu preţuri mai mici.