Lansat cu prețul de 2122 euro în țara natală Coreea de Sud, respectiv 2000 euro în Europa, Galaxy Z Fold2 nu a avut parte de succesul sperat de Samsung. Între timp competiția din China ridică și mai mult nivelul așteptărilor, atât pe segmentul telefoane pliabile, dar mai ales pe nișa emergentă a telefoanelor cu ecran rulabil.
Potrivit informațiilor apărute în presa sud-coreeană, Samsung a redus permanent prețul modelului Galaxy Z Fold2, într-o încercare de a crește popularitatea ofertei de telefoane pliabile. Deși producătorul sud-coreean deocamdată nu confirmă, este posibil ca prețul să fie ajustat la noul nivel și în restul piețelor de desfacere, inclusiv cea in Europa.
Aparenta generozitate demonstrată de Samsung ar putea fi nimic altceva decât o etapă pregătitoare succesorul Galaxy Z Fold3. În timp ce acesta ar putea fi lansat cu prețul modelului precedent, așa cum era înainte de ieftinire, probabilitatea este de fapt mult mai mare ca Samsung să folosească direct noul preț.
Explicația este una cât se poate de simplă: condițiile de piață s-au schimbat considerabil de la debutul lui Galaxy Z Fold2. Tehnologia a evoluat, rivalul Xiaomi lansând deja modelul Mi Mix Fold cu prețul de 1500 dolari, pe care Samsung ar trebui măcar să-l egaleze. Pe de altă parte, Mi Mix Fold este deocamdată o exclusivitate pentru piața Chineză, ceea ce înseamnă că, după aplicarea taxelor de import, prețul european ar putea fi considerabil mai mare.
În orice caz, entuziasmul consumatorilor față de subiectul telefoane pliabile este deja în scădere, păstrarea prețurilor într-un domeniu inaccesibil cumpărătorilor obișnuiți riscând să îngroape definitiv ambițiile jucătorilor din industrie pentru un nou segment profitabil în piața smartphone. Reducerea cu 500 dolari aplicată prețului unui telefon care inițial costa spre 2500 dolari este departe de fi soluția așteptată de consumatori, dar măcar e un început.