De mai bine de 15 ani, giganții Samsung și Apple se afla într-o cursă continuă pentru a dobândi poziția dominantă pe piața telefoanelor mobile inteligente. Chiar dacă ambele companii produc cele mai apreciate astfel de dispozitive de pe piață, iar numărul utilizatorilor acestora este contorizat deja în miliarde, compania sud-coreeană s-a aflat în frunte o bună perioadă de timp. Totuși, diferențele dintre Samsung și Apple în ceea ce privește volumele de telefoane livrate au scăzut semnificativ odată cu trecerea anilor.
Conform informațiilor prezentate de AltIndex.com, Samsung a livrat 171,8 milioane de smartphone-uri în primele nouă luni ale anului 2024, cu 20 de milioane de unități mai mult decât Apple, diferența dintre cele două companii fiind cea mai mică din istorie.
Diferențele dintre volumele de livrări ale celor două companii sunt în scădere de ceva vreme. În timp ce livrările celor de la Samsung au scăzut, cele de la Apple au crescut, diferențele actuale dintre cantitățile livrate de sud-coreeni și cele livrate de americani ajungând la numai o cincime față de cele din 2019.
Unul dintre motivele pentru care această diferență de volume livrate scade în favoarea Apple este schimbarea focusului companiei sud-coreene, de la modele de buget ieftine, comercializate în cantități foarte mari, către flagship-uri mai scumpe, precum seriile Z Flip / Fold și Galaxy S. În același timp, concurența din China, precum Xiaomi sau Oppo, a înregistrat progrese mari în ultimii ani, câștigând o importantă cotă de piață în regiunile dominate în trecut de Samsung cu dispozitivele sale accesibile.
De cealaltă parte, ecosistemul construit de Apple în jurul device-urilor companiei, loialitatea clienților față de brand, ciclurile de upgrade mai lungi și suportul software oferit au încurajat clienții deja existenți să rămână alături de telefoanele lor iPhone, generând astfel o creștere constantă. Nu în ultimul rând, extinderea celor de la Apple în regiuni precum India, ba chiar alegerea de a fabrica la nivel local unele modele de iPhone au dus la creșterea vânzărilor acestor telefoane. Acești factori au dus la apariția unei concurențe mai acerbe între cele două companii, ambele alegând să se concentreze în primul rând pe calitatea dispozitivelor comercializate și nu neapărat pe cantitate, prioritizând clienții cu venituri mari.
Iar informațiile furnizate de agenția IDC ne arată exact cum Apple s-a apropiat de Samsung în ultimii ani. În primele nouă luni din 2024, sud-coreenii au livrat 171,8 milioane de smartphone-uri, iar Apple a livrat 151,3 milioane. În 2019, diferența dintre volumele livrate de cele două brand-uri era de nu mai puțin de 108,8 milioane de unități în favoarea Samsung, de cinci ori mai consistentă decât acum. Mai mult, cinci ani mai devreme, în primele nouă luni din 2014, diferențele de livrări dintre Samsung și Apple se ridicau la 125 de milioane de unități în favoarea producătorului sud-coreean.
Datele furnizate de IDC arată că volumul de unități livrate de Samsung a scăzut cu 30% în ultimii zece ani, în timp ce volumul de unități livrate de Apple a crescut cu 28%. În primele nouă luni din 2014, Samsung livrase 243 de milioane de smartphone-uri la nivel global, cu 71 de milioane mai mult decât a făcut-o în perioada similară a acestui an. Folosind aceleași repere temporale, livrările Apple din primele nouă luni ale lui 2024 au fost cu 33 de milioane de unități mai mari decât în perioada similară din 2014 (151,3 milioane față de 118,2 milioane).
În ciuda acestor scăderi, Samsung reușește să-și mențină coroana în privința livrărilor totale din ultimul deceniu, în perioada dintre T1 2014 și T3 2024, sud-coreenii livrând puțin peste 3 miliarde de smartphone-uri, cu 700 de milioane mai mult decât rivalii de la Apple.
Sursa: AltIndex.com