Amazon a fost compania care a lansat prima tabletă Android care s-a bucurat de vânzări semnificative, Kindle Fire fiind întrecută abia un an mai târziu de către faimosul Nexus 7 şi, ulterior, de alte modele care au permis ecosistemului Google să recupereze handicapul avut faţă de iPad. Zvonul că Amazon se va extinde şi în domeniul telefoniei mobile nu este nou şi, chiar dacă acest eveniment nu este prea relevant pentru România, acesta ar putea aduce o gură de oxigen unei companii precum HTC.
Kindle Fire a fost un succes de piaţa nu doar pentru că a fost ieftină, dar şi pentru că a fost dublată de ecosistemul media foarte puternic oferit de Amazon: cărţi, muzică, filme şi stocare. Zvonurile conform cărora Amazon va încerca să repete succesul prin lansarea unui smartphone au apărut încă din 2011, însă Financial Times afirmă că smartphone-ul care va purta numele companiei se află într-un stadiu avansat de dezvoltare şi ar putea fi lansat în cursul anului viitor, partenerul ales de Amazon pentru dezvoltare fiind HTC.
După cum ştim, Amazon nu are o prezenţă oficială în România. Din acest motiv, un smartphone, care ar putea avea mai multe limitări regionale sau de reţea decât o simplă tabletă cu conectivitate Wi-Fi, nu este prea important pentru noi deoarece este acesta se va strecura mai greu prin intermediul pieţei gri precum Kindle Fire. Pentru HTC însă, lansarea acestui produs ar aduce o gură binevenită de oxigen într-o perioadă în care compania se confruntă cu primele pierderi din istoria sa, iar acest lucru ar fi benefic pentru toţi cei care apreciază produsele taiwanezilor.
Nu trebuie uitat însă că parteneriatul anterior dintre HTC şi Facebook nu s-a terminat deloc bine, smartphone-ul First fiind un eşec rapid şi lamentabil. Spre deosebire de Facebook, Amazon are însă o experienţă mult mai bună în domeniu şi un canal direct de distribuţie hardware, ceea ce le-ar permite ambelor companii să beneficieze de pe urma acestui parteneriat. Cât de reale sunt aceste zvonuri, rămâne de văzut în 2014.