Sony a reuşit în trimestrul trecut să îşi tripleze profitul faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Principalele divizii responsabile acestei creşteri sunt în continuare PlayStation şi senzorii foto pentru mobile, care au reuşit să crească faţă semnificativ în ultimele 12 luni. Din păcate, alte componente ale companiei japoneze nu au reuşit să atingă performanţe similare.
În trimestrul care s-a încheiat în luna iunie, Sony a reuşit să vândă trei milioane de unităţi PlayStation 4 la nivel global, aducând numărul total de console vândute de la lansarea din 2013 la 25,3 milioane de unităţi. Aceste cifre, alăturate perifericelor şi unităţilor de software pentru această consolă au reuşit să aducă un profit cu 12,1% mai mare faţă de anul trecut, aducând companiei 2,3 miliarde de dolari, din care 160 de milioane reprezintă profit. PlayStation 4 este cea mai vândută consolă din lume în acest moment, fiind pe primul loc la numărul de unităţi vândute în cadrul generaţiei actuale, înaintea Microosft Xbox One şi Nintendo Wii U.
Divizia de senzori foto rămâne de asemenea profitabilă, cu venituri de 2 miliarde de dolari care reprezintă o creştere de 35,1% faţă de anul trecut. De asemenea, vânzările către alte companii au crescut cu 41,2%, concurenţi din spaţiul mobile precum Apple şi Samsung folosind senzorii Sony în modelele lor de smartphone-uri de top.
Din păcate, divizia de dispozitive mobile a companiei nu a reuşit nici de această dată să devină profitabilă. Vânzările de smartphone-uri şi tablete au scăzut cu 16,3%, lucru cauzat de noua strategie Sony de a se concentra pe modele mai performante, ignorând segmentul low-end. Nici Sony Pictures nu a reuşit să crească faţă de anul trecut. Vânzările acestei divizii au scăzut cu 11.9%, înregistrând pierderi de 96 milioane de dolari. Televizoarele sunt de asemenea pe un trend descendent, cu volum de vânzări cu 13,8% mai mic de la un an la altul.
Cu toate acestea, Sony a înregistrat profit de 664 milioane de dolari în trimestrul aprilie-iunie.