Mașinile Tesla conduse în modul Autopilot reprezintă un real pericol la adresa echipajelor de urgență (ex. salvare, pompieri, poliție), computerul acestora neavând „experiența” necesară pentru a reacționa la sirenele echipajelor de intervenție.
Potrivit datelor oficiale, pe teritoriul SUA au existat cel puțin 11 incidente documentate de agenției NHTSA, documentate începând cu luna ianuarie 2018. Drept consecință, autoritatea americană investighează toate incidentele în trafic atribuite mașinilor Tesla conduse în modul Autopilot, în ultimii șapte ani.
În total, 765000 de vehicule Tesla Model S, Model X, Model 3, și Model Y produse între anii 2017-2021 sunt supuse investigației, ale cărei concluzii ar putea avea consecințe serioase asupra producătorului tesla și regulile după care tehnologiile de condus autonom au fost acceptate pe drumurile publice.
„Cele mai multe incidente au avut loc pe timpul nopții, incidentele fiind în principal asociate cu vehicule mai puțin comune, cum sunt cele care poartă lumini specifice vehiculelor de prim ajutor, semnalizări, semne de circulație iluminate și conuri de drum”, explică NHTSA. „Autovehiculele implicate au fost confirmate că au fost setate fie în modul pilot automat, sau modul Traffic Aware Cruise Control la momentul producerii accidentelor”.
Potrivit legislației actuale, modul Autopilot este un sistem de nivel 2 pentru conducerea autonomă. Asta implică asistența șoferului, neputând vorba despre mașini care se conduc singure. Astfel, din punct de vedere legal, persoana de la volan este încă responsabilă pentru operațiunile vehiculului. Tesla folosește senzori la volan pentru a urmări angajamentul șoferului, deși durata de timp în care poți ridica mâinile de pe volan variază în funcție de situație.
Deocamdată, tesla nu a comentat ancheta NHTSA și nici CEO-ul Elon Musk. La începutul acestei luni, în cadrul raportului anual pentru 2020, Tesla a susținut că vehiculele echipate cu funcția Autopilot ”au suferit 0,2 accidente per milion de mile parcurse”.