Testată cu produse tot mai atrăgătoare în ce priveşte raportul calitate/preţ, piaţa smartphone este în plin proces de reaşezare pe măsură ce producătorii consacraţi sunt daţi la o parte de companii din China mai puţin cunoscute pe plan internaţional, dar venite cu forţe proaspete şi planuri ambiţioase de expansiune.
Propulsat la finalul anului trecut de succesul peste aşteptări înregistrat cu modelul iPhone 6, Apple şi-a adjudecat un loc fruntaş în top-ul producătorilor smartphone, egalând rivalul Samsung cu o cotă de piaţă de 20.1%. Victoria a fost însă de scurtă durată, specializarea companiei americane exclusiv pe domeniul telefoane high-end lăsând descoperite categoriile mid-range şi entry-level, pe care Samsung l-a exploatat din plin livrând volume mari de telefoane cu Android. Astfel, la începutul acestui an Samsung şi-a consolidat prezenţa în piaţă cu o cotă de 24.3%, în timp ce Apple a scăzut la 17.9% cotă de piaţă. În cifre, Samsung a livrat în perioada Q1 2015 82.8 milioane dispozitive, faţă de 61,6 milioane dispozitive livrate de Apple.
Deşi neoficial, clasamentul furnizat poartă amprenta unuia dintre foştii directori Nokia – Tomi Ahonen, recunoscut pentru predicţiile sale foarte exacte. ˝Deja am văzut vârful generat de lansarea noului iPhone, iar analiza mea pentru restul anului 2015 indică noi scăderi ale cotei sale de piaţă˝, declară Tomi Ahonen.
Anul 2015 a adus veşti şi mai proaste pentru Sony, respectiv Microsoft. Deşi au o lungă istorie şi sunt cunoscute pe plan internaţional, cele două branduri au ieşit complet din top 10, fiind date la o parte de producători din China lansaţi recent în pieţele internaţionale. Astfel, după Apple, următoarele 9 poziţii sunt adjudecate exclusiv de către producători asiatici, respectiv 7 fabricanţi chinezi de telefoane mobile. Ultimul intrat, Vivo este un producător specializat pe telefoane premium, optimizate pentru fidelitate audio superioară.