Cel mai recent raport Canalys referitor la vânzările de smartphone-uri pentru anul 2022 dezvăluie câteva lucruri interesante. În primul rând, piața nu pare să meargă într-o direcție pozitivă, vânzările în tot acest domeniu fiind în scădere față de anul precedent. Apoi, Samsung și Apple par să domine piața de dispozitive mobile, fiind la distanță mare de restul producătorilor, care nu par că au șanse să se apropie prea curând.
Canalys a publicat date care afirmă că piața de smartphone-uri pentru trimestrul al patrulea din 2022, adică în perioada octombrie-decembrie, care istoric este cea în care se înregistrează cele mai mari vânzări din an, datorită sezonului de sărbători, a înregistrat o scădere majoră față de aceeași perioadă din 2021. Diferența este de 17 procente și este cel mai slab trimestru din ultimii zece ani de pe piața de telefoane mobile.
Scăderea în vânzări se vede și atunci când sunt luate în calcul toate cele patru trimestre ale anului care tocmai s-a încheiat. Canalys spune că a măsurat o scădere de 11% față de 2021, fiind livrate mai puțin de 1,2 miliarde de dispozitive pe parcursul celor 12 luni. Printre motivele scăderii pot fi enumerate problemele de stocuri cauzate de politica „zero-COVID” din China, care a întârziat fabricarea multor piese și dispozitive, dar și inflația care a dus la prețuri mai mari.
Pentru T4 2022, compania Apple a ieșit câștigătoare, fiind responsabilă pentru 25% din vânzările de telefoane mobile la nivel global. Samsung a fost pe locul al doilea cu 20%, cele două fiind urmate de Xiaomi, Oppo și vivo, fiecare cu 11, 10, respectiv 8% din piață.
Cu toate că Apple a „câștigat” sezonul de sărbători, tot Samsung a ieșit învingătoare la final de an. Diferența dintre Apple și Samsung este de 3 procente, în timp ce Apple are un avans față de Xiaomi de 6 procente, următoarea companie din clasament. Companiile „top 5” de pe piața de smartphone-uri reprezintă 72% din piață, toate celelalte brand-uri reprezentând doar 28%, adică doar cu 6% mai mult decât Samsung.
Estimările preliminare pentru anul 2023 spun că ne putem aștepta la o stagnare sau la creșteri nesemnificative.
sursa: Canalys