Încă de la lansarea primului telefon iPhone, Apple a păzit foarte bine detaliile contractelor cu operatorii de telefonie, o secretomanie care se aplică de altfel şi în cazul altor aspecte ale activităţii companiei. Conform sesizărilor venite din partea unor operatori, este posibil ca producătorul să fi abuzat de avantajul poziţiei sale pe piaţă pentru a impune clauze menite să-şi defavorizeze concurenţii.
Comisia Europeană a recunoscut că a primit o serie de sesizării privitoarele la clauzele contractelor de distribuţie a produselor iPhone şi iPad. Antoine Colombani, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, a afirmat însă că aceste sesizări nu au fost însoţite de plângeri oficiale, autorităţile europene urmând să analizeze plângerile şi să monitorizeze îndeaproape piaţa pentru descoperirea unor eventuale practici anticoncurenţiale.
Conform New York Times, sesizările au venit din partea unor operatori francezi. Aceştia s-au plâns de clauzele contractelor impuse de Apple, care îi obligă să semneze în avans contracte cu valori mari pentru perioade îndelungate de timp, de până la trei ani, şi îi penalizează dacă cererile ulterioare de produse se situează sub acest barem sau dacă exista stocuri nevândute. Pentru a evita această situaţie, operatorii au fost nevoiţi sa-şi concentreze eforturile de marketing pe produsele Apple în detrimentul altor produse, iar acest aspect ar putea fi considerat ca o încercare de subminare anticoncurenţială a poziţiei concurenţei.
Până la clarificarea situaţiei, Apple nu este acuzată în mod oficial de nimic de către operatori, însă în cazul în care Comisia Europeană va constata nereguli, aceasta se poate sesiza din oficiu.