Deşi lansat mai târziu, iPhone 5 generează deja mai mult trafic pe internet decât competitorul său direct, modelul Samsung Galaxy S3.
Conform informaţiilor furnizate de compania de publicitate Chitika, dintre milioanele de reacţii la mesaje publicitare înregistrate din partea utilizatorilor de telefoane iPhone 5 şi Galaxy S3, mai mult de jumătate (56%) au provenit de pe terminalul Apple. Altfel spus, după doar 18 zile trecute de la prezentarea publică a telefonului iPhone 5, cesta a reuşit să depăşească principalul său competitor în privinţa volumului de trafic generat pe internet. Alături de vânzările record înregistrate pentru cel mai nou telefon Apple, responsabilă pentru această tendinţă pare să fie şi promovarea folosirii conexiunilor 4G de internet mobil, care prin viteza mărită pe care o oferă încurajează creşterea traficului de date realizat de pe telefonul mobil.
În lupta pentru supremaţie dusă între cele două companii, Apple a mizat pe calitatea ecranului Retina Display de 4 inch şi camera foto de 8 MP instalată pe telefonul iPhone 5, în timp ce Samsung s-a bazat pe avantajele ecranului de 4.8 inch, prezenţa conectivităţii NFC şi alte funcţii. Ajutat şi de contra-campania dusă împotriva Apple, în care Samsung a evidenţiat unele trăsături considerate dezavantaje pentru iPhone 5 şi chiar a făcut haz de fanii Apple adunaţi în faţa magazinelor Apple Store, Galaxy S3 a înregistrat la momentul lansării iPhone 5 o creştere cu 15% a volumului de vânzări, ce s-a stabilizat la 9% către sfârşitul lunii septembrie.
Statisticile furnizate de Chitika sunt bazate pe date colectate între 3 şi 9 octombrie. Din păcate compania nu a precizat şi cum se comportă iPhone 5 şi Galaxy S3 în raport cu alte modele smartphone.