Sistemul de operare Windows Phone a început să fie din ce în ce mai apreciat pe anumite pieţe, cum ar fi de pildă zona Europei de Vest, însă această creştere este insuficientă pentru obţinerea unei cote de piaţă mulţumitoare la nivel global. Susţinută mult de telefoanele ieftine precum Lumia 520, platforma Windows Phone nu a reuşit să acapareze decât o anemică cotă globală de piaţă de numai 4 procente.
Sistemul de operare Windows este liderul incontestabil al pieţei desktop cu cele 90 de procente ale sale, însă platformele software Microsoft reprezintă doar 14 procente din întreaga piaţă a sistemelor de calcul mobile sau nu. Strivit sub un Android omniprezent şi un iOS care conduce încă sectorul high-end, platforma Windows Phone nu reuşeşte să atragă un număr suficient de mare de utilizatori şi, la aproape patru ani de la lansare, se bucură de o cotă de piaţă de numai 4 procente.
Microsoft a încercat să îndulcească pilula şi a afirmat că Windows Phone s-a bucurat de o creştere de 91 de procente în ultimul an, că a devenit cea de-a doua platformă din punct de vedere al cotei de piaţă în 14 ţări şi că a depăşit 10 procente de piaţă în 8 dintre acestea. La nivel global însă, platforma Windows Phone se are o cotă de piaţă foarte redusă, iar acest lucru nu este deloc plăcut pentru cei din Redmond. Noul manager Satya Nadella nu pare descurajat şi afirmă că Microsoft are în faţă o serie de oportunităţi interesante, însă am prefera să vedem mai multă acţiune şi mai puţine declaraţii deoarece chiar şi cea mai favorabilă oportunitate poate fi ratată dacă nu se vor lua deciziile corecte.
Despre succesul micului smartphone Lumia 520 am mai vorbit, acesta atingând pe la începutul anului o cotă de 33 de procente din totalul numărului de telefoane Windows Phone vândute şi continuând să crească. Microsoft a anunţat că Lumia 520 a atins cifra de 12 milioane de activări, ceea ce este o veste bună pentru că arată că smartphone-urile Windows Phone pot fi atractive atunci când ştii cum să le promovezi, dar este totodată şi descurajatoare deoarece ne sugerează că preţul minim s-a dovedit a fi singura strategie funcţională.