Brandul Meitu nu este foarte cunoscut în Europa, însă în China este unul dintre pionierii fotografiei de autoportret (selfie). Compania realizează smartphone-uri orientate în special către publicul „dependent” de selfie-uri, cât şi software-ul aferent, care include filtre controlate de AI şi moduri de înfrumuseţare avansate. Se pare însă că business-ul de acest gen nu este tocmai de succes, iar Xiaomi a venit să salveze acest brand, preluând de acum toată componenta de hardware a companiei.
Practic, brandul Meitu nu va dispărea, însă telefoanele sale vor fi produse acum 100% de Xiaomi, cel mai probabil adaptând modele obişnuite ale sale la necesităţile fanilor autoportretelor. Având în verere că magazinele Mi Home sunt prezente în toată lumea, sunt puţine motive pentru care Xiaomi nu ar încerca să vândă noile sale telefoane Meitu şi în alte regiuni din afara Chinei.
Conform ultimelor rapoarte de vânzări, brandul Meitu a reuşit în ultimii 5 ani să vândă doar 3,5 milioane de unităţi, cifră pe care Xiaomi o înregistrează doar în Europa în mai puţin de trei luni, piaţă pe care nu este nici măcar în „top 3” la capitolul smartphone-uri.
Înţelegerea între Meitu şi Xiaomi funcţionează într-un mod nu tocmai obişnuit. Spre diferenţă de alte situaţii similare, unde o companie cumpără sau licenţiază brandul pentru o sumă fixă, Meitu va primi un procent din profiturile modelelor care îi poartă numele, pentru început. După cinci ani sau la atingerea unui record de vânzări nespecificat, Meitu va începe să primească o sumă fixă per unitate vândută.
Desigur, Meitu în tot acest timp va continua să lucreze la software-ul său de înfrumuseţare, care cu siguranţă că va rămâne exclusiv pe telefoanele care îi poartă numele. De asemenea, compania pare să îşi consolideze prezenţa în spaţiul social media, unde deja oferă un serviciu pre-instalat pe fiecare dispozitiv.
Pentru cei care mai ţin minte, Meitu este compania din spatele unei aplicaţii foto cu filtre „anime” care a devenit foarte populară în urmă cu aproape doi ani, care însă colecta mai multe informaţii decât ar fi trebuit pentru ceva atât de simplu.