Potrivit celui mai recent raport al companiei de analiză a pieței de tehnologie Canalys, Xiaomi a informat că își menține poziția secundă la nivelul pieței din România, ca număr de unități comercializate în țara noastră, la finalul perioadei ianuarie-decembrie 2024, aferentă anului trecut.
Mai mult, la întregul nivel al regiunii CEE (Central and East Europe), producătorul chinez conduce clasamentul unităților comercializate în aceasta regiune, cu o cotă de piață de 31% pe întreaga durată a anului trecut.
În schimb, în Europa, ocupă cea de-a treia poziție în clasamentul vânzărilor de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 20%. La fel și la nivel global, unde Xiaomi se menține pe poziția a treia în topul unităților vândute în 2024, cu o cotă de piață de 14%.
Afirmațiile celor de la Xiaomi sunt susținute și de site-ul de tracking StatCounter.com, care conferă celor de la Xiaomi cea de-a treia poziție pe piața românească, în cursul anului trecut. Trebuie menționat însă că StarCounter mai degrabă monitorizează totalul de utilizatori ai fiecărui brand și nu neapărat vânzările de dispozitive noi din perioada selectată.
Astfel, conform StatCounter.com, cei mai mulți utilizatori din România, în perioada aferentă întregului an 2024, au preferat dispozitivele Samsung (43,59%), locul secund în acest clasament fiind ocupat, deloc surprinzător, de posesorii de Apple iPhone (25,44%). Xiaomi completează podiumul, după cum aminteam mai devreme, cu o cotă de piață de 8,89% în rândurile utilizatorilor români.
Populare, în țara noastră, rămân și brand-uri precum Huawei (preferat de 5,67% dintre utilizatori), Motorola (4,45%) sau Oppo (3%).
Source: StatCounter Global Stats – Device Vendor Market Share
Sursa: Xiaomi România, StatCounter