În România sunt utilizate în prezent aproximativ 2.5 milioane de telefoane inteligente, număr ce ar putea creşte la 7.5 milioane de unităţi în 2015, a declarat Dan Vîrtopeanu, specialist în domeniul telefoniei mobile la ZF Mobilio.
În ceea ce priveşte PC-urile, estimările indică un număr de cinci milioane în prezent şi 7,5 milioane în 2016, a spus Vîrtopeanu la conferinţa dedicată business-ului de aplicaţii mobile ZF Mobilio. Apps & Business Forum, adăugând că estimarea aparţine Nokia Siemens Networks România.
El a precizat şi că în 2011, pe piaţa locală au fost vândute 600.000 telefoane din categoria smartphone şi 700.000 de PC-uri. De asemenea, în ultimul trimestru al anului trecut, 1 din 3 telefoane vândute a fost smartphone, ceea ce înseamnă că piaţa de aplicaţii va creşte.
O contribuţie importantă o are şi ciclul de înlocuire mult mai scurt a unui smartphone, de 11.5 luni, faţă de 42 luni pentru PC. „E clar că piaţa nu are unde să se ducă decât în sus”, a spus Vîrtopeanu.
În 2011, la nivel mondial, veniturile generate de aplicaţii au fost de 12 miliarde de dolari, în creştere cu 50% faţă de 2010.
În România, clienţii au cumpărat aplicaţii software (jocuri, aplicaţii de navigaţie, utilitare) de pe piaţa externă în valoare de circa un milion de euro, potrivit lui Vîrtopeanu.
În ceea ce priveşte decizia utilizatorilor români de achiziţionare a unui telefon inteligent, preţurile de achiziţie nu mai reprezintă, pentru cei mai mulţi potenţiali clienţi, o barieră, decizia de cumpărare fiind influenţată de educaţie şi de înţelegerea utilităţii unui smartphone, a declarat la ZF Mobilio directorul general al companiei Appscend, Sebastian Văduva.
„Dacă viitorul client înţelege că un smartphone îl va ajuta, el va cumpăra un astfel de terminal. În prezent, preţul nu mai este o barieră în cumpărarea unui telefon inteligent”, a spus Văduva.
Directorul general al Mobile Marketing Research Association, Marc Michelson, a declarat la ZF Mobilio, că utilizatorii de telefoane inteligente ajută, prin informaţiile transmise, la cercetări de piaţă care contribuie la dezvoltarea de noi produse şi îmbunătăţirea celor existente.
Potrivit lui Michelson, „Cercetarea pieţei de telefonie mobile ne face să înţelegem mai bine ce vor utilizatorii, ce aplicaţii utilizează, când şi cât le utilizează, iar informaţiile transmise de aceştia firmelor de cercetare vor ajuta la dezvoltarea de noi produse, la îmbunătăţirea celor existente”. Aplicaţiile ajută companiile să se conecteze cu clienţii lor, să înţeleagă comportamentul acestora şi ce utilizează zi de zi.
„Oamenii stau acasă şi se uită la TV, butonează mobilul şi laptopul în acelaşi timp. Un aparat este conectat la aceste echipamente şi, prin informaţiile transmise, ne ajută să întelegem ce fac oamenii şi la ce se uită, ce reacţii au. Nu este o invadare a spaţiului privat pentru că oameniilor li se cere acordul”, a mai spus reprezentantul MMRA.
Conferinţa dedicată business-ului de aplicaţii mobile ZF Mobilio este organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung şi Penta Group.