Reclamele fac parte din experiența de telespectator, toate posturile comerciale întrerupând programele pentru a promova produse sau servicii. Totuși, producătorii de televizoare inteligente (smart TV) au identificat aici o oportunitate și au început în ultima perioadă să afișeze reclame direct în meniurile acestora. Chiar dacă ai cumpărat un televizor inteligent ieftin sau unul foarte scump, sistemele de operare de la LG, Samsung sau Google afișează reclame nedorite în meniuri. Și pentru că nu sunt sisteme extrem de deschise, precum unul de PC, unde să poți instala rapid un ad blocker, este mai greu să te ferești de ele. Din fericire, există o metodă simplă pentru a scăpa permanent de ele: blocarea domeniilor de pe care sunt livrate.
Utilizatorul RogueOps de pe Reddit a descoperit în urmă cu câteva luni că poate bloca reclamele de pe televizorul său Samsung blocând un domeniu al companiei care livrează reclame către sistemul de operare Tizen. Între timp însă, acesta a strâns mai multe informații și despre televizoare LG cu WebOS, televizoare cu Android, Roku și chiar Amazon Fire Stick. Iată care sunt soluțiile pentru a scăpa de reclame în meniurile televizoarelor.
Pentru a putea bloca aceste domenii pe televizor, trebuie să le blochezi la nivelul router-ului de la care acesta primește conexiunea la internet. Astfel, trebuie să ai acces la interfața de configurare a router-ului sau a GPON-ului, în cazul în care folosești un astfel de dispozitiv de la operatorul de servicii. Trebuie să identifici pe modelul tău în secțiunea securitate meniul de blocare de domenii și să adaugi acolo domeniile din lista de mai jos. Unele sisteme de operare necesită însă și alți pași din software.
Televizoarele LG afișează reclame în categoria My Content sau în magazinul de aplicații LG Store. În general, în utilizarea normală a televizorului, acestea nu sunt intruzive, dar dacă doriți să nu riscați să apară nici măcar aceste reclame, este de ajuns să blocați următoarele domenii în router:
Compania LG a anunțat de curând că va oferi sistemul de operare WebOS sub licență pentru ați producători, ceea ce sugerează că se așteaptă să câștige mulți bani din reclamele afișate pe cât mai multe televizoare. Asta sugerează că ar putea implementa reclame și în alte secțiuni ale software-ului.
Televizoarele Samsung cu sistemul de operare Tizen au un meniu destul de simplu, cu o bară orizontală, care listează toate aplicațiile instalate. Din când în când, în bară, pot apărea și noi pictograme nesolicitate. Acestea sunt reclame și apar și dispar din când în când, în funcție de campaniile care rulează la momentul respectiv. Blocarea lor este însă foarte simplă, dar diferă în funcție de versiunea de Tizen folosită. Dacă aveți un televizor Samsung, puteți bloca cele trei domenii de mai jos pentru a nu mai primi reclame în meniul principal:
Roku leagă reclamele și de funcția „More Ways to Watch”, așa că dezactivarea lor va bloca și o mică parte a funcționalității sistemului de operare. Totuși, este simplu să faci asta direct din meniul televizorului:
Dacă aveți un dispozitiv Amazon Fire Stick conectat la un televizor sau monitor și nu mai doriți să afișeze reclame în meniuri, va trebui să instalați o aplicație din surse „necunoscute”, asemeni unui dispozitiv cu Android (FireOS este o versiune personalizată de Android, la bază).