Japan Display este rezultatul fuziunii diviziilor de ecrane touch LCD deţinute de Sony, Toshiba şi Hitachi.
Noua companie şi-a început activitatea în data de 1 aprilie, condusă doar parţial de cei trei fabricaţi menţionaţi mai sus, fiecare deţinând pachete de câte 10 % din portofoliul de acţiuni. Acţionar majoritar este însă Innovation Network Corporation of Japan (INCJ), o companie deţinută în principal de guvernul japonez.
Cu toţi ce 2.4 miliarde dolari investiţi de INCJ, Japan Display se bucură de un capital ce numără puţin peste 2.8 miliarde dolari. Structura noii companii include şapte divizii concentrate pe diferite aspecte ale industriei, cu departamente dedicate activităţilor de cercetare, dezvoltare şi fabricaţie. Compania va activa pe piaţa ecranelor pentru dispozitive mobile, piaţa auto şi cea rezervată ecranelor pentru mediul industrial.
Shuichi Otsuka, noul director al Japan Display, nu a lăsat prea mult loc de îndoială asupra ambiţiilor ce au motivat crearea noii companii: dorinţa de a ocupa un loc fruntaş printre producătorii majori de ecrane, alături de companii ca Samsung şi LG.