LG: 14% din televizoarele vândute anul trecut în România au fost modele 4K

LG: 14% din televizoarele vândute anul trecut în România au fost modele 4K
Televizoarele 4K (Ultra HD), a căror rezoluţie este de patru ori mai mare decât cea a modelelor Full HD, au reprezentat 14% din piaţa locală anul trecut. În 2015, piaţa locală de televizoare s-a situat la circa un milion de unităţi, în valoare de peste 300 milioane de euro.
 
„În 2014, segmentul UHD a reprezentat circa 5-6% din piaţa locală de televizoare, iar anul trecut procentul a crescut la 14%. Creşterea este foarte mare şi se datorează în principal scăderii preţului. Treptat, modelele UHD vor lua locul modelelor Full HD”, a spus Sorin Spînu, directorul diviziei de consumer electronics în cadrul LG România.
 
Vânzările locale ale companiei sud-coreene au crescut anul trecut cu aproape 200% pe segmentul UHD din punct de vedere cantitativ şi cu 143% din punct de vedere valoric. Rata de creştere este foarte mare, dat fiind că nivelul pieţei a fost foarte redus în 2014, acesta fiind de altfel anul în care tehnologia UHD a a fost introdusă în piaţă pe scară largă.

În primele patru luni ale anului, vânzările modelelor UHD au reprezentat 26% din totalul livrărilor de televizoare LG pe plan local ca număr de unităţi şi circa 32% ca valoare a vânzărilor.

„Estimăm că ponderea UHD va continua să crească şi ca în doi ani modelele cu rezoluţia 4K să fie mult mai vândute decât cele Full HD”, a punctat Spînu.

Potrivit datelor LG, până în 2017 segmentul UHD va genera jumătate din valoarea pieţei de televizoare la nivel european, tendinţă care se va manifesta şi în România.

Reprezentanţii companiei sud-coreene anticipează că ponderea vânzărilor de televizoare 4K în totalul pieţei de profil va fi cuprinsă între 20 şi 25% anul acesta, urmând să depăşească astfel 70 de milioane de euro în condiţiile în care valoarea totală a vânzărilor de TV-uri va ajunge la 350 milioane de euro, conform propriilor estimări.

 
 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult